عناوین اخبار

۳ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شد

 


به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و  به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، دکتر علی قنبری افزود: ۴۸۸ مرکز خرید در این ۲۰ استان فعال هستند و گندم‌های عرضه شده کشاورزان را در قالب بیش از ۴۳۷ هزار محموله خریداری کرده‌اند.
این مسوول با بیان این که سال گذشته در همین بازده زمانی، ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تن گندم خریداری شده بود، تصریح کرد: امسال میزان خرید حدود ۳۰ درصد رشد دارد.
قنبری با بیان این که تمام تلاش شرکت بازرگانی دولتی ایران از قبل از شروع خرید تضمینی گندم و در طول آن، بر پرداخت به موقع پول کشاورزان است، تاکید کرد: بهای حدود ۷۰ درصد گندم‌های خریداری شده با عاملیت بانک کشاورزی و همکاری سازمان مدیریت، بانک مرکزی و سایر بانک‌ها پرداخت شده است.
وی افزود: مابقی مطالبات کشاورزان از محل منابع شرکت بازرگانی دولتی ایران، تسهیلات بانک‌ها و منابع سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تامین و در حال پرداخت است.
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران خاطرنشان کرد: تاکنون استان‌های اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، خراسان جنوبی، رضوی و شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، کرمان، کرمانشاه و کهکیلویه و بویراحمد عملیات خرید گندم کشاورزان را آغاز کرده‌اند.
وی بیشترین میزان خرید تضمینی گندم را از آن استان خوزستان با خرید بیش از یک میلیون و ۳۷۵ هزار تن اعلام کرد که نسبت به کل خرید سال گذشته آن استان، بیش از ۴۰۰ هزار تن افزایش خرید داشته‌ایم.
قنبری استان‌های گلستان با خرید بیش از ۶۰۰ هزار تن و فارس با خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن را به ترتیب رتبه‌های بعدی خرید تضمینی کشور اعلام کرد.
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران عنوان کرد: امسال گندم معمولی و دوروم با قیمت‌های مصوب ۱۲۷۵۰ ریال و ۱۳۰۶۸ ریال با افت مفید ۴ درصد و افت غیرمفید ۲ درصد از کشاورزان خریداری می‌شود و مهمترین مشخصه گندم‌های خریداری شده کیفیت بالای آن است.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا