تيتر يكعناوین اخبار

روحانی: دولت کمک به ایتام وخانواده های نیازمند را وظیفه خود می داند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی شامگاه سه شنبه در مراسم افطار با ایتام و مددجویان فرهیخته و نخبه تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی گفت: حمکفرمایی مهربانی و شفقت در جامعه باعث افزایش رحمت الهی خواهد شد و دولت کمک به ایتام و خانواده های نیازمند را وظیفه و افتخار خود می داند.
رییس جمهوری که در نخستین افطار ماه مبارک رمضان ،میزبان ایتام بود، با تبریک ماه مبارک رمضان؛ماه رحمت الهی و آمرزش گناهان به همه ایتام و مددجویان کشور اظهارداشت: ما در قبال همه فرزندان عزیز کشور وظیفه سنگینی داریم و یک مسلمان ، همه فرزندان جامعه را فرزندان خود می داند.
دکتر روحانی با اشاره به آمار کاهش مددجویان و افزایش حامیان ایتام در جامعه و تمرکز نهادهای مسوول بر توانمند سازی بیش از پیش این قشر از جامعه گفت: این آمار بیانگر احساس مسوولیت دینی و انسانی همه دست اندرکاران است.
رییس جمهوری، با تاکید بر اینکه همه تلاش ها باید بر توانمند سازی خانواده های نیازمند متمرکز شود، گفت: کاهش آمار مددجویان و افزایش حامیان ایتام بیانگر این واقعیت است که ما در مسیر درستی گام بر می داریم.
دکتر روحانی با اشاره به ضرورت مشارکت بیش از پیش مردم در یاری ایتام و خانواده های نیازمند، اظهارداشت: این فرزندان عزیز جامعه باید از جنبه های علمی ، مادی و عاطفی حمایت شوند و احساس کنند که جامعه در کنار و پشتیبان آنان است.
رییس جمهوری تاکید کرد که امید به آینده پیشرفت ، ترقی و تعالی این کشور در سال جاری به مراتب بیش از سال گذشته است و دولت همه تلاش خود را برای کمک به نیازمندان بکار می گیرد.
رییس جمهوری همچنین بعد از ضیافت افطار در فضایی صمیمی با ایتام گفتگو کرد.

**خروج ۵ درصد از مددجویان از کمیته امداد
رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در این مراسم خروج ۵ درصد جمعیت مددجویان از کمیته امداد، شناسایی افراد مستعد، آموزش، ارایه وام قرض الحسنه و همچنین استقلال مالی و حفظ کرامت خانواده های تحت پوشش کمیته امداد را از مهمترین اهداف و برنامه های، کمیته امداد خمینی برشمرد و اظهار امیدواری کرد که با تلاش و اقدامات مناسب اقتصادی دولت فشار بر روی این قشر از جامعه کاسته شود.
پرویز فتاح همچنین با قدردانی از اعطای وام قرض الحسنه برای ۱۲۰ هزار مددجو در دولت تدبیر و امید و با اعتبار ۱۲۰۰ میلیارد تومان گفت: با همکاری و کمک دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال جاری تا ۲ برابر به منابع مختلف اضافه و بحث اشتغال مددجویان کمیته امداد کاملا تقویت خواهد شد.
وی با بیان اینکه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی ولی نعمتان جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی هستند، از تلاش‌های دولت یازدهم برای همکاری و حمایت مجموعه کمیته امداد برای اختصاص اعتبار صد در صدی این نهاد در سال گذشته با وجود مضیقه بودجه ای و مالی دولت قدردانی کرد.

**اشتغال و توانمند سازی از جمله اقدامات بهزیستی بوده است
انوشیروان محسنی بندپی رییس سازمان بهزیستی کل کشور نیز در این مراسم ، اشتغال، تحرک پذیری، غربالگری، توانمندسازی و بهره گیری همه معلولان از لوازم توان بخشی را از جمله اقدامات این سازمان برشمرد و از حمایتها وکمک های دولت یازدهم برای بهبود وضعیت این قشر از جامعه تشکر کرد.
نماز مغرب و عشاء نیز به امامت حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی اقامه شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا