پیشخوانعناوین اخبار

برتری قاطع ایران در دیدار با قرقیزستان؛ تمرین گلزنی مقابل حریف دست و پا بسته

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ،تیم ملی فوتبال ایران در راستای برنامه های آماده سازی خود از ساعت ۲۱ سه شنبه شب در حضور حدود سه هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی به مصاف قرقیزستان رفت و در پایان به برتری ۶ بر صفر رسید. قضاوت این دیدار را «محمود سلیم المجرافی» از عمان با کمک دو هموطنش برعهده داشت.

تیم کشورمان در این دیدار خیلی زود به گل دست یافت و در دقیقه پنجم توپ ارسالی از سوی «مسعود شجاعی» به دست مدافع قرقیزستان برخورد کرد تا داور عمانی نقطه پنالتی را نشان دهد. مسعود شجاعی پشت ضربه پنالتی ایستاد و گل نخست این دیدار را به نام خود ثبت کرد.
در دقیقه ۲۴ کرنر ارسالی از جناح راست را مهدی طارمی با ضربه سر درون دروازه قرقیزستان جای داد تا به روند ناکامی هایش در گلزنی پایان دهد.
در دقیقه ۲۸، مهدی ترابی پس از همکاری با مهدی طارمی، توانست سومین گل ایران را به ثمر برساند. در نهایت نیمه نخست این دیدار تدارکاتی با برتری سه بر صفر شاگردان کارلوس کی روش به اتمام رسید.
در آغاز نیمه دوم، کمال کامیابی نیا به جای سعید عزت اللهی وارد میدان شد و نقش خوبی در حملات تیم کشورمان ایفاء کرد.
در دقیقه ۶۰، محمدرضا اخباری دروازه بان جوان تراکتورسازی به جای علیرضا حقیقی به میدان آمد تا برای نخستین بار فرصت حضور در تیم ملی را پیدا کند. همچنین اشکان دژاگه، علیرضا جهانبخش و داریوش شجاعیان جانشین سیدجلال حسینی، مهدی ترابی و مسعود شجاعی شدند.
در دقیقه ۶۲، میلاد محمدی با حرکتی تماشایی و از پیش روی برداشتن مدافع قرقیزستان توپ را در دهانه دروازه به کریم انصاری فرد رساند که این مهاجم نتوانست گلزنی کند.
در دقیقه ۶۸، بالاخره کریم انصاری فرد موفق به گلزنی شد و در صحنه ای مشکوک به آفساید، پاس مناسب علیرضا جهانبخش را تبدیل به گل چهارم تیم ایران کرد.
تعویض های کی روش در دقیقه هفتادم ادامه یافت و سردار آزمون به جای مهدی طارمی وارد میدان شد.
در دقیقه ۸۷، حرکت تیمی بازیکنان ایران و ارسال علیرضا جهانبخش به سردار آزمون رسید تا این مهاجم جوان به ضربه ای تماشایی گل پنجم را به ثمر برساند. سردار آزمون در ۲۱ سالگی تعداد گل های ملی خود را به عدد پانزده رساند.
در دقیقه ۹۰، ضربه سردار آزمون با بدشانسی به دیرک عمودی دروازه حریف برخورد کرد و در برگشت کریم انصاری فرد دومین گل خود و ششمین گل تیم ایران را به نام خود نوشت.
سوت داور عمانی در دقیقه ۹۴ به نشان برتری ۶ بر صفر تیم ملی ایران به صدا در آمد.
**ترکیب تیم ملی ایران در این دیدار:
علیرضا حقیقی(محمدرضا اخباری)، دانیال ماهینی، سیدجلال حسینی(اشکان دژاگه)، محمد طیبی، میلاد محمدی، سعید عزت اللهی(کمال کامیابی نیا)، عزت پورقاز، مسعود شجاعی(علیرضا جهانبخش)، مهدی ترابی(داریوش شجاعیان)، مهدی طارمی(سردار آزمون) و کریم انصاری فرد .
تیم ملی فوتبال ایران از شهریورماه کار خود را در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه آغاز خواهد کرد.
ملی پوشان کشورمان برای رسیدن به جام جهانی باید از سد تیم های کره جنوبی، ازبکستان، قطر، چین و سوریه عبور کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا