اخبار صنعت، معدن و تجارتعناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

تولید برق با زغال سنگ به جای گاز ،باعث افزایش میزان استخراج معادن زغال کشور می شود

سیدکاظم اورعی گفت: اگر برق ایران از زغالسنگ تولید شود سالانه قادریم با توجه به میزان بالای ذخایر زغال حرارتی در کشور، ۲۲۵ ترا وات ساعت برق تولید کنیم.

او افزود: برای تولید این میزان برق نیاز است که هر سال یکصد میلیون تن زغال حرارتی از معادن کشور استخراج شود که با توجه به استخراج سالانه ۲ میلیون تن زغال از معادن ایران، تولید زغال باید ۵۰ برابر شود.

عضو هیات علمی دانشگاه استرلینگ انگلیس تصریح کرد: سیاستگذاران اقتصادی کشور می توانند با تغییر روش در تولید برق و استفاده از زغال، هم اشتغالزایی را در کشور به وجود آورند و هم اینکه گاز مصرفی برای تولید برق ارزان را به سایر کشورها صادر کرده و درآمدهای ارزی کشور را بالا ببرند.

اورعی افزود: برای تولید ۱۰۰ میلیون تن زغال در سال نیاز است تا ۲۰ جبهه کار با تولید ۱۰ میلیون تن زغال در سال طراحی شده و به اجرا درآید که این امر مستلزم سرمایه گذاری ۴ میلیارد دلاری در تجهیز معادن زغال کشور است.

او گفت: سالانه ۴۰ میلیارد دلار هزینه سوخت نیروگاه‌های کشور است در حالی که اگر به سمت تولید برق با استفاده از زغالسنگ حرکت کنیم اشتغال مستقیم ۲۰ هزار نفری و غیر مستقیم ۲۰۰ هزار نفری را در کشور به وجود خواهیم آورد.

م:اقتصادنیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا