شهر و جامعهعناوین اخبار

شهرداری اصفهان تمام توانش را برای حمایت از صنایع دستی به کار گرفته است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان،  مهدی جمالی‌نژاد در دیدار با اعضای شرکت‌های تعاونی صنایع دستی اصفهان ضمن تبریک فرا رسیدن ۲۰ خرداد روزجهانی صنایع دستی اظهار کرد: یکی از خصوصیات صنایع دستی این است که حاصل روح ملت‌ها و شهرها و آئینه فرهنگ ملی و مذهبی آنها است.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری برنامه‌های متعددی برای رونق صنایع دستی با همیاری همه هنرمندان و فعالان این عرصه انجام خواهد داد، افزود: اجرای این برنامه‌ها گامی موثر در راستای رونق هرچه بیشتر صنایع دستی خواهد بود.

وی ادامه داد: در شهری که به عنوان شهر جهانی صنایع دستی نام گرفته باید اقدامات خلاقی برای بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی انجام شود.

شهردار اصفهان در ادامه با بیان اینکه شهرداری اصفهان همه توان خود را برای حمایت از صنایع دستی اصفهان به کار گرفته است، بیان کرد: برگزاری مراسم تجلیل از هنرمندان در عرصه‌های مختلف که خالقان آثار هنری هستند، از جمله این حمایت‌ها به حساب می‌آید.

وی همچنین به لزوم توجه به هنرمندان صنایع دستی که در منزل کار می‌کنند و تاکنون زمینه حضور در عرصه‌های نمایشگاهی را نداشته‌اند اشاره کرد و افزود: باید توجه داشت که برای این امر باید محل‌هایی در میادین اصلی شهر برای عرصه محصولات صنایع دستی هنرمندان اصفهانی تعبیه شود.

جمالی‌نژاد در ادامه به فراهم آوردن امکان عرضه محصولات صنایع دستی هنرمندان ناشناخته در سطح شهر در شب‌های ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: شهرداری می‌تواند این امکان را برای هنرمندان فراهم کند.

وی همچنین از واگذاری بخشی از ارگ جهان نما برای عرضه محصولات صنایع دستی هنرمندان اصفهانی خبر داد.

بازارهای روز کوثر محل عرضه صنایع دستی شود

رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی صنایع دستی اصفهان نیز در دیدار با اشاره به اینکه اتحادیه صنایع دستی و اتحادیه شرکت‌های تعاونی صنایع دستی اصفهان آمادگی خود را برای همکاری با شهرداری در راستای برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در اصفهان و همچنین در دیگر شهرهای جهان اعلام کرده است، اظهار کرد: اتحادیه صنایع دستی اصفهان به لحاظ اقتصادی توانایی برگزاری نمایشگاه را ندارد و از این رو نیازمند به حمایت دارد.

غلامحسین فیض‌اللهی در ادامه با ارائه پیشنهادی به شهردار اصفهان تصریح کرد: پیشنهاد می‌دهیم در صورت امکان از هنرهای صنایع دستی اصفهان از جمله کاشی‌کاری و … در تزئین ورودی‌های شهر اصفهان استفاده شود که در حال حاضر کاشی‌کاری بر روی ستون‌های میدان استقلال قابیلت اجرایی شدن دارد.

وی همچنین به لزوم برگزاری نشستی با مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان اشاره کرد و گفت: در صورت موافقت شهرداری می‌توان در بخشی از بازارهای روز کوثر نسبت به عرضه محصولات هنرمندان صنایع دستی اقدام کرد.

رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی صنایع دستی اصفهان همچنین به رایزنی با مدیر مرکز خلاقیت و نوآروی شهرداری اصفهان اشاره و اضافه کرد: قرار است با همکاری این مرکز، هنرهای خلاقانه هنرمندان صنایع دستی اصفهان به منصه ظهور برسد.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا