عناوین اخبار

سه طلا حاصل کار دوومیدانی کاران ایران در رقابت های بین المللی ترکیه

 به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی فدراسیون دوومیدانی، این رقابت ها از روز شنبه – دیروز – به میزبانی ترکیه آغاز شد و «محمد صمیمی» در پرتاب دیسک با رکورد ۶۳٫۷۶ متر قهرمان شد، «محمود صمیمی» با رکورد ۶۲٫۲۲ متر به مدال نقره رسید و «بهنام شیری» با رکورد ۶۰٫۴۸ متر بر سکوی سوم ایستاد.
در رشته پرش ارتفاع نیز «محمد رضا وظیفه دوست» با ثبت رکورد ۲٫۱۵ متر به مدال طلا دست یافت. «کیوان قنبرزاده» با رکورد ۲٫۰۹ متر نایب قهرمان شد و پرنده اوکراینی در جایگاه سوم قرار گرفت.
«سجاد هاشمی آهنگری» دارنده رکورد ملی در دو ۴۰۰ متر نیز با ثبت زمان ۴۶ ثانیه و ۲۷ صدم ثانیه به مدال طلا دست یافت و «مهدی زمانی» دیگر دونده کشورمان از دور رقابت ها کنار رفت.
«رضا قاسمی» دونده المپیکی کشورمان در دو ۱۰۰ متر مردان نیز، با ثبت زمان ۱۰ ثانیه و ۵۹ صدم ثانیه بر سکوی سوم ایستاد و دوندگان اوکراینی با ثبت زمان های ۱۰ ثانیه و ۴۸ صدم ثانیه و ۱۰ ثانیه و ۵۸ صدم ثانیه عنوان های دوم و سوم را از آن خود کردند.
«میلاد سیار» هم در دوی ۱۱۰ متر با مانع نایب قهرمان شد.
در بخش بانوان نیز «مریم طوسی» در دو ۱۰۰ متر بانوان با ثبت زمان ۱۱ ثانیه و ۸۴ صدم ثانیه نایب قهرمان و دونده اوکراینی با زمان ۱۱ثانیه و ۸۱ صدم ثانیه قهرمان شد. همچنین نماینده ترکیه با زمان ۱۱ ثانیه و ۹۴ صدم ثانیه به مدال برنز رسید.
این رقابت ها عصر امروز یکشنبه پایان می یابد.
ملی پوشان دو و میدانی کشورمان با ترکیب مریم طوسی، فرزانه فصیحی، جواهر زمانی، کیوان قنبرزاده، محمد ارزنده، سبحان طاهرخانی، محمدرضا وظیفه دوست، سجاد هاشمی آهنگری، محمد چشمه زار، امید تاجی، بهنام شیری، علی ثمری، محمد بنی آدم، میلاد سیار، میلاد دریساوی، وحید صدیق، رضا ملک پور، محمد صمیمی، محمود صمیمی، علی خدیور، یونس یوسف‌وند و مهدی زمانی و با هدف کسب سهمیه در این رقابت ها حضور یافتند.
دو ومیدانی کاران کشورمان تاکنون در بخش مردان شش سهمیه المپیک و در بخش زنان یک سهمیه المپیک ریو را کسب کرده اند.
کاروان اعزامی ایران به ریو ۲۰۱۶ پیش از راهیابی بلندقامتان والیبال کشورمان به بازی های المپیک ۴۷ سهمیه کسب کرده بود. با راهیابی تیم ملی والیبال ایران به المپیک که نخستین سهمیه تیمی ایران در المپیک ریو است، شمار سهمیه های ایران به ۵۹ سهمیه افزایش یافته است.
بانوان با کسب ۹ سهمیه المپیک ریو ۲۰۱۶ برای نخستین بار در تاریخ ورزش کشور رکورد بیشترین سهمیه راه یافته به بازی های المپیک را بدست آوردند.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا