شهر و جامعهعناوین اخبار

قرآن کریم راه‌های سعادت و رستگاری را تا ابد به بشریت نشان می‌دهد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد در آئین افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان اصفهان با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان حمایت‌های لازم را برای برگزاری این نمایشگاه در دستور کار قرار داده است، اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم که توجه به صورت و سیرت قرآن می‌تواند در تلطیف فضای شهری و ایدئولوژی حاکم بر جامعه تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه ما در عین حال که می‌توانیم در کالبد شهرهایمان مفاهیم قرآنی را لحاظ کنیم در سیرت شهرها نیز می‌توانیم آن را مستتر کنیم، اضافه کرد: در این راستا در مسایل اجتماعی و فرهنگی می‌توان مباحث قرآنی را توسعه داد.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه امیدواریم که در سال آینده چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت را در نمایشگاه جدید برگزار کنیم،‌ بیان کرد: امسال این نمایشگاه ویژه‌تر از سال‌های قبل با توجه به حضور تشکل‌ها و موسسات مردمی و قرآن‌پژوهان را داشتیم اما این نوید را می‌دهیم که نمایشگاه سال آینده در قالب بین‌المللی برگزار شود.

وی چالش سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان را عدم حضور نمایندگانی از دیگر کشورهای اسلامی دانست و افزود: این نمایشگاه به حالت استانی بود و این در حالی است که در کشور ایران و دیگر کشورهای اسلامی در حوزه قرآن فعالیت‌های زیادی صورت گرفته که ما باید از این تجارب با دعوت برای حضور در نمایشگاه استفاده کنیم.

جمالی‌نژاد در ادامه تجلیل از قرآن‌پژوهان را در کنار ادیبان، نویسندگان و هنرمندان را در دستور کار برنامه‌های شهرداری اصفهان عنوان کرد و گفت: سعی می‌کنیم از امسال بودجه قرآنی تصویب شده شورا برای فعالیت‌های قرآنی را تخصیص دهیم تا کارهای نو و خلاقانه‌ای در حوزه فعالیت‌های قرآنی شهر شاهد باشیم.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا