شهر و جامعهعناوین اخبار

تجلیل از شهردار اصفهان به پاس تلاش‌های بی‌وقفه برای ارتقا صنایع دستی اصفهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، نخستین آئین تجلیل از خادمان صنایع دستی اصفهان به مناسبت روز جهانی صنایع دستی شامگاه شنبه در هتل آسمان اصفهان برگزار شد و از خادمان صنایع دستی نصف جهان تجلیل به عمل آمد.

در این میان چهره‌هایی که در سال‌های گذشته برای ارتقا هنر و صنایع دستی این سرزمین تلاش کرده‌اند با اهدای تندیس و لوح سپاس تقدیر شدند و طی آن شهردار اصفهان توسط هنرمندان مورد تشویق و تجلیل قرار گرفت.

مهدی جمالی‌نژاد به پاس تلاش‌هایش در رابطه با جهانی شدن شهر اصفهان در حوزه صنایع دستی و همچنین انتخاب اصفهان به عنوان شهر خلاق صنایع دستی مورد تقدیر و تشویق قرار گرفت.

۲۰ خردادماه مصادف با ۱۰ ژوئن، روز جهانی صنایع دستی نامگذاری شده و هر ساله در اصفهان در این روز مراسمی برای تجلیل از هنرمندان و مسئولان برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است اصفهان در سال گذشته موفقیت‌های چشمگیری در حوزه صنایع دستی در عرصه بین‌المللی کسب کرد، کسب عناوینی چون اصفهان شهر جهانی صنایع دستی و همچنین اصفهان شهر خلاق صنایع دستی با تلاش هنرمندان و پیگیری مسئولان و به ویژه شهردار اصفهان در سال گذشته محقق شد.

تنها دو شهر جیپور در هند و اصفهان در ایران در دنیا توانسته‌اند عنوان شهر جهانی صنایع دستی را از آن خود کنند.

شورای جهانی صنایع دستی در سال ۱۹۶۴ و پس از جنگ جهانی دوم تشکیل شد که اکنون به عنوان یکی از سازمان‌های زیرمجموعه سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) با عضویت ۹۰ کشور فعالیت دارد. ایران از سال ۱۳۴۷ شمسی (۱۹۶۸) عضو این شوراست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا