عناوین اخبار

تعرفه تازه تلفن ثابت و اینترنت تعیین شد؛ اعلام در آینده نزدیک

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از ایرنا، کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با هدف تعیین تعرفه مناسب برای تلفن ثابت و اینترنت شب گذشته جلسه فوق العاده ای را با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان رئیس کمیسیون و علی اصغر عمیدیان معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران برگزار کرد.
اعضای کمیسیون در این جلسه تعرفه ای را برای اینترنت و تلفن ثابت تصویب کردند که در آن قرار است در مجموع نرخ ها برای کاربر نهایی کاهش یابد.
تعرفه های تصویب شده در این کمیسیون باید برای تصویب نهایی به هیات دولت برود و پس از آن اعلام عمومی خواهد شد.
پیگیری های خبرنگار ایرنا برای آگاهی از نتیجه اتخاذ شده منتهی به این شد که بزودی جزییات مصوبه کمیسیون از سوی سازمان تنظیم مقررات اطلاع رسانی خواهد شد.
به گزارش ایرنا، محمود واعظی پیش از این از تلاش برای کاهش تعرفه های اینترنت با مکانیسم مشخص خبر داده بود .
وی کاهش تعرفه را به تصمیم گیری کمیسیون تنظیم مقررات منوط و درعین حال اضافه کرده بود این کاهش تعرفه کمتر از ۱۵درصدی که قول داده بودم، نخواهد بود.
تعیین تعرفه تلفن ثابت به نشست فوق العاده کمیسیون تنظیم مقررات موکول شد و
کمیسیون تنظیم مقررات با این هدف جلسه ای را در نهم خرداد ماه امسال برگزار کرد.
عمیدیان دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و ارتباطات رادیویی درباره مفاد این نشست گفته بود: کمیسیون به بررسی مدل های مختلف تعیین تعرفه تلفن ثابت پرداخت اما هنوز نتیجه قطعی مشخص نشده است.
وی افزوده بود: پیامدهای مختلف تغییر تعرفه تلفن ثابت در نشست امروز کمیسیون مطرح شد اما با توجه به اهمیت موضوع تعرفه و ضرورت بررسی همه جانبه قرار شد در نشست فوق العاده بعدی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات که با حضور مسئولان شرکت مخابرات ایران برگزار می شود، راجع به آن بررسی بیشتر صورت گیرد و تصمیم گیری شود.
پیش از این شرکت مخابرات ایران افزایش آبونمان تلفن ثابت و نیز قیمت خط تلفن از ۵۰۰ هزار ریال به دو میلیون و ۵۰۰ هزار ریال را به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشنهاد کرده بود.
همان زمان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره دلایل بازنگری احتمالی در تعرفه های مخابرات گفته بود: در ماه های گذشته شرکت مخابرات سرمایه گذاری های خوب و مناسبی را در بخش مخابراتی انجام داده است و ما فکر می کنیم هزینه ۳۰ ریال برای هر دقیقه مکالمه و پرداخت ۵۰۰ هزار ریال برای خرید یک خط تلفن در شرایط کنونی کم است و باید در آن بازنگری شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا