عناوین اخبار

نسخ برخی قوانین مالیاتی؛برگ نخست مصوبات مجلس دهم

 

به گزارش  پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز ( یکشنبه ۲۳ خرداد) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی یک فوریت طرح نسخ برخی از قوانین در حوزه مالیات، با ۱۲۷ رأی موافق، ۷۲ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۵۸ نماینده حاضر در مجلس با آن موافقت کردند.

گفتنی است عبدالرضا مصری، در توضیح فوریت این طرح گفت: نزدیک به ۱۱۰ سال از قانونگذاری در کشورمان می‌گذرد که متاسفانه با انبوه قوانین در این مدت روبرو بوده‌ایم، این در حالی است که هیچ قانونی در گذشته حذف نشده که خود محل ایراد است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز درخصوص انبوه قوانین و حذف آنها تاکید زیادی داشته‌اند. در این میان معاونت قوانین مجلس با گروه‌هایی از کارشناسان در درون و بیرون مجلس به مدت ۴ سال بررسی‌های زیادی بر روی قوانین انجام داده‌اند تا یکسری از قوانینی که باید حذف شوند، مشخص گردند. لذا یک فوریت این طرح برای تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر این قوانین است.

کاتب : باید موضوع قوانین مالیاتی به صورت کارشناسی بررسی شود، نه فوریتی

غلامرضا کاتب در مخالفت با یک فوریت طرح نسخ برخی از قوانین در حوزه مالیات گفت: اینکه باید برخی از قوانین اضافه حذف شود، شکی نیست، ولی واقعیت آن است که موضوع قوانین مالیاتی از چالش‌های بزرگی است که در فضای کسب و کار و توسعه اقتصادی اهمیت دارد، لذا باید برای حذف آن زمان زیادی گذاشت تا بررسی‌های کارشناسی صورت گیرد.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی گفت: این موضوعات باید در کمیسیون اقتصادی تجزیه و تحلیل شود و به نظر می‌رسد این طرح باید بدون قید فوریت و به صورت عادی بررسی شود.

فولادگر: فوریتی مهمتر از اقدام و عمل برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیست

حمیدرضا فولادگر در موافقت با یک فوریت طرح مذکور گفت: فوریتی مهمتر از این نیست که برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل صورت گیرد، ما قوانینی تصویب کرده‌ایم در حالی که قوانین دیگر را بلاتکلیف گذاشته‌ایم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم گفت: بسیاری از قوانین مجلس، قوانین دیگر را تعیین تکلیف نکرده در حالی که باید مشخص شود که نسخ شود یا خیر./

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا