شهر و جامعهعناوین اخبار

ایجاد شرایط مناسب برای حضور دانش آموزان در کارگاه های مهارتی بخش دولتی و غیردولتی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان اصفهان، طی جلسه ای با حضور ابوطالب جلالی مدیر کل استان، قائدی ها مدیر کل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولین و کارشناسان دو دستگاه، موضوع غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات، در خصوص فراهم نمودن شرایط مناسب جهت حضور دانش آموزان در کارگاه های مهارتی بخش دولتی و غیردولتی برای غنی سازی اوقات فراغت مباحثی را مطرح نمود.

جلالی در زمینه موضوعاتی از جمله ارزشمند بودن مهارت آموزی برای تمامی مقاطع تحصیلی، تفاهم نامه ها، شرکت نمودن رؤسای مراکز در شورای آموزش و پرورش شهرستانها، بازدید دانش آموزان از کارگاه های مهارتی در روزهای پنج شنبه و همچنین آمادگی این اداره کل در خصوص اعطای امکانات و تجهیزات در جهت افزایش مهارت دانش آموزان پیشنهاداتی را ارائه نمود.

در ادامه مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز در زمینه بررسی و تعامل دودستگاه جهت پربارنمودن اوقات فراغت دانش آموزان، تشکیل کارگروه رشته ای، نیازسنجی کانونها، تکمیل مهارت و هنرستانها به صورت آموزش مشارکتی، آموزش به معلمان، تکمیل مهارت به هنرآموزان مطالبی را مطرح نمود.

قائدی ها ضمن اشاره به شعار “هر دانش آموز یک مهارت”که توسط استاندار مطرح گردید، در خصوص در اختیارگذاشتن مکان و تبلیغات در این خصوص اعلام آمادگی نمود.

در این نشست موضوعاتی از قبیل جایگاه اصلی و استراتژیک آموزش های فنی و حرفه ای در مبحث اقتصاد مقاومتی، قراردادهای برون سپاری، الزام دانش آموزان به ثبت نام در المپیاد ملی مهارت و … توسط کارشناسان حاضر بیان گردید.

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا