پیشخوانعناوین اخبار

پیکر شاعر انقلاب تشییع شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام سیدرضا تقوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، حجت الاسلام سیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، حجت الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد، سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزیر ارشاد، حمید شاه آبادی مشاور وزیر ارشاد، عبدالعلی علی عسکری رئیس صدا و سیما، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی از جمله حاضران در مراسم تشییع پیکر مرحوم سبزواری بودند.

در ابتدای مراسم تشییع پیکر استاد سبزواری پیام مقام رهبری قرائت شد.
حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معطم رهبری، پس از قرائت پیام تسلیت رهبری گفت: ایشان در این پیام کوتاه تسلیت، توصیف‌های بسیار مهمی از شعر مرحوم سبزواری ارائه کردند.
وی افزود: مرحوم سبزواری حدود ۷۵ سال زحمت کشید و قلم زد و تا آنجا که نوای ملکوتی حضرت امام(ره) برای قیام مردم بلند شد و او به این نوای ملکوتی لبیک گفت و بهترین سروده‌ها را تقدیم انقلاب کرد. سرودهای انقلابی او در تاریخ ماندگار خواهند ماند.
محمدی گلپایگانی ادامه داد: شعرهای که او در ابتدای انقلاب در وصف این رخداد سرود، به ذهن داریم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در حاشیه این مراسم با بیان اینکه مرحوم استاد حمید سبزواری همواره دارای روحیه انقلابی بود، گفت: سروده های سبزواری در حوزه انقلاب اسلامی جاودانه می ماند.
علی جنتی افزود: آنچه که در حوزه انقلاب رخ می داد، چه در ایران، عراق و سایر نقاط دنیا، مرحوم حمید سبزواری همواره حضور داشت.
وی اظهار کرد: این انقلاب فقط مربوط به ایران نبوده و این شاعر برجسته با سروده های خود دغدغه های خود را مطرح می کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تاثیرگذاری اشعار مرحوم حمید سبزواری در دوران قبل و بعد از انقلاب گفت: ما شعر انقلاب را با شعر سبزواری می شناسیم.
سعید حدادیان مداح اهل بیت(ره) در این مراسم با قرائت اشعاری یاد و خاطره مرحوم سبزواری را گرامی داشت و به ذکر مصیبت پرداخت.
حجت الاسلام سیدرضا تقوی بر پیکر مرحوم سبزواری نماز میت را در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی اقامه کرد.
محسن ممتحنی پسر ارشد مرحوم سبزواری از رهبر معظم انقلاب برای پیام زیبای ایشان تشکر کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب همواره به خانواده سبزواری لطف داشته و الطاف ایشان ادامه خواهد داشت.
پیکر مرحوم حمید سبزواری فردا(سه شنبه) در سبزوار به خاک سپرده می شود.
حمید سبزواری شاعر معاصر و ملقب به پدر شعر انقلاب سحرگاه روز شنبه در سن ۹۱ سالگی چشم از جهان فروبست.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا