عناوین اخبار

هفتمین قهرمانی دلاورمردان کشتی آزاد ایران در جام جهانی آمریکا

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از  ایرنا ، دیدار تیم های کشتی آزاد ایران و روسیه در فینال چهل و چهارمین دوره جام جهانی سال ۲۰۱۶ دوشنبه صبح از ساعت ۵:۳۰ به وقت تهران در سالن فروم شهر لس آنجلس آمریکا آغاز شد که دلاورمردان کشورمان در این مسابقه با نتیجه ۵ بر ۳ حریف خود را شکست داد و پنجمین سال پیاپی و سومین سال در لس آنجلس جام قهرمانی را بالای سربردند و پرچم سه رنگ کشورمان یکبار دیگر در آمریکا به اهتزاز درآمد.

تیم ملی ایران پیش از این شش مرتبه در این رقابت ها در سال های ۱۹۹۶ تهران، ۲۰۰۶ ساری، ۲۰۱۲ باکو، ۲۰۱۳ تهران، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ لس آنجلس عنوان قهرمانی را کسب کرده بود و ۱۱ مرتبه هم نایب قهرمان شده بود.
ملی پوشان کشورمان در جام جهانی با شکست تیم های جمهوری آذربایجان، هند و آمریکا به فینال این رقابت ها راه یافت.
رده بندی تیمی: ۱- ایران ۲- روسیه ۳- گرجستان ۴- آمریکا ۵- جمهوری آذربایجان ۶- مغولستان ۷- هند ۸- ترکیه

نتیجه انفرادی تیم های ایران ۵ و روسیه ۳:
۵۷ کیلوگرم: حسن رحیمی ۳ (برنده) – حاجی مراد رشیداف ۳
۶۱ کیلوگرم: مسعود اسماعیل پور ۱۲ ( برنده ) – ویکتور راسادین ۶
۶۵ کیلوگرم: میثم نصیری یک – ماگومد قربان علی اف ۴( برنده)
۷۰ کیلوگرم: مصطفی حسین خانی ۱۰( برنده ) – خلیل امین اف یک
۷۴ کیلوگرم: حسن یزدانی ۱۴( برنده ) – ختیگ تسابالوف ۴
۸۶ کیلوگرم: علیرضا کریمی ۳ – شامیل کویا ماگمداف ۶ ( برنده )
۹۷ کیلوگرم: امیر محمدی ۳ – عبدالسلام گادیسوف ۱۰ ( برنده )
۱۲۵ کیلوگرم: کمیل قاسمی ۳ ( برنده ) – مرادین خوشحوف ۲

گزارش دیدار ایران با روسیه:
حسن رحیمی نماینده وزن ۵۷ کیلوگرم در دیدار نخست برابر حاجی مراد رشیداف دارنده مدال طلای اروپا در حالی که ۳ بر یک از حریف عقب بود در ثانیه های پایانی کشتی با زیرگیری به موقع دو امتیاز از حریف خود گرفت و کشتی را به تساوی کشاند و با توجه به کسب امتیاز آخر دستش به عنوان برنده بالا رفت تا رحیمی یک پیروزی روحیه بخش را برابر روسیه کسب کند.
اسماعیل پور دارنده مدال نقره و برنز جهان در مبارزه وزن ۶۱ کیلوگرم برابر ویکتور راسادین نفر دوم رقابت های انتخابی روسیه قرار گرفت که حریف آماده روسی با دو زیرگیری و بدل کاری که در ابتدای وقت های اول و دوم کسب کرد ۴ امتیاز از آزادکار جویباری تیم ملی پیش افتاد که در ادامه اسماعیل پور نیز با گرفتن مایه فیتو دو امتیاز از حریف گرفت. اما این حریف روسی دست بردار نبود و با یورش های خود در فاصله یک دقیقه مانده به پایان کشتی نتیجه را ۶ بر ۴ کرد. اسماعیل پور آزادکار با تجربه تیم ملی نیز که چیزی برای از دست دادن نداشت با زیرگیری و اجرای بارانداز کشتی را ۱۲ بر ۶ با پیروزی پشت سرگذاشت.
در سومین کشتی میثم نصیری دارنده مدال طلای آسیا برابر ماگومد قربان علی اف دارنده مدال برنز جهان و مدال طلای قهرمانی اروپا قرار گرفت که سابقه حضور در لیگ کشتی ایران را داشت. آزاد کار کشورمان در این مبارزه اسیر تجربه این حریف روسی شدو در نهایت با نتیجه ۴ بر یک شکست خورد.
در مبارزه وزن ۷۰ کیلوگرم نیز مصطفی حسین خانی دارنده مدال طلای آسیا حریف روسی را (خلیل امین اف) را اسیر زیرگیری ها و فیتیله پیچ های خود کرد و این مبارزه را با نتیجه ۱۰ بر یک حریف را شکست داد و سومین پیروزی ایران را برابر روسیه رقم زد.
اما در یکی از حساس ترین کشتی تیم های ایران و روسیه، حسن یزدانی دارنده مدال طلای جوانان جهان و نقره بزرگسالان جهان برابر ختیگ تسابالوف دارنده مدال طلای جهان در سال ۲۰۱۴ قرار گرفت که در همان ثانیه های آغاز کشتی با اجرای فن پرتابی ۴ امتیاز از قهرمان جهان گرفت و در ادامه تسابالوف نیز با خاک کردن این دلاور مرد کشتی آزاد ایران دو امتیاز گرفت و یزدانی یکبار دیگر با بیرون بردن حریف از تشک جمع امتیازات خود را وقت نخست به ۶ رساند.
این آزادکار جویباری که یکی از امیدهای کشورمان در المپیک ریو است، در وقت دوم نیز در حالی که در خاک تسابالوف بود، دو مرتبه این حریف روسی را به پل برد و و در ادامه با زیرگیری و اجرای فن بارانداز با نتیجه عالی ۱۴ بر ۴ قهرمان جهان را شکست داد و چهارمین پیروزی تیم ایران را ثبت کرد.
در ششمین مبارزه فینال جام جهانی کشتی آزاد، علیرضا کریمی دارنده مدال طلای جوانان جهان و برنز بزرگسالان جهان مقابل شامیل کودیا ماگمودف دارنده مدال طلای اروپا رفت. کریمی که در این دوره از رقابت ها از نظر بدنی آماده نبود این مسابقه را با نتیجه ۶ بر ۳ به حریف واگذار کرد.
در مبارزه وزن ۹۷ کیلوگرم امیر محمدی آزادکار جوان کشورمان در اولین میدان رسمی خود مقابل عبدالسلام گادیسوف کشتی گیر نامدار روسی (دارنده مدال طلای جهان) با نتیجه۸ بر ۲ مغلوب شد تا سومین پیروزی روس ها برابر تیم ایران بدست آید.
در آخرین مبارزه این دیدار کمیل قاسمی دارنده مدال برنز المپیک لندن و نقره جهان مقابل مرادین خوشحوف قهرمان زیر ۲۳سال اروپا قرار گرفت و در یک کشتی قدرتمندانه این حریف روسی را ۳ بر دو شکست داد و موجب قهرمانی تیم ایران شد.
پیکارهای جام جهانی کشتی از سال ۱۹۷۳ با پیشنهاد و ابتکار آمریکایی ها و با جلب نظر و موافقت اتحادیه جهانی کشتی (فیلا سابق) در شهر تولیدو آمریکا، بنیان و سنگ بنای آن گذاشته شد. از آغاز رقابت های جام جهانی تا به امروز، بیشترین میزبانی به نام آمریکایی ها نوشته شده و آنان در دهه های ۹۰ ،۸۰ ،۷۰ و ۲۰۰۰ میلادی، بارها این مسابقه ها را در شهرهای تولیدو، چاتانوگا، استیل واتر، اسپوکن، فیرفاکس، سیاتل، بالتیمور، بویزی و در سال های اخیر در لس آنجلس میزبانی کرده اند و در این بین، شهر تولیدو در ایالت اوهایو و یکی از شهرهای کشتی خیز آمریکا ۱۷ بار میزبان این رقابت ها بوده و از این حیث، پیشگام و رکورددار است.
شهر تولیدو آمریکا همچنین سال ۱۹۶۶ پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی جهان را برگزار کرده بود.
در ۴۴ سال برگزاری مسابقه های جام جهانی کشتی آزاد، علاوه بر آمریکایی ها که بیشترین نقش و سهم را در میزبانی این مسابقه ها داشته اند، روس ها و ایرانی ها نیز چند بار میزبان بوده اند و در کنار آنها جمهوری آذربایجان (دو بار) و اسپانیا، مغولستان، کانادا و ازبکستان هر کدام یک بار میزبان رقابت های جام جهانی کشتی آزاد بوده اند.
در طول تاریخ ۴۴ سال اخیر پیکارهای جام جهانی کشتی آزاد، ۱۵ قهرمانی به نام اتحاد جماهیر شوروی سابق (قبل از فروپاشی این کشور) نوشته شده و ۱۳ قهرمانی برای آمریکا رقم خورده است.
پس از این دو کشور پیشتاز و پیشگام در رقابت های جام جهانی، کشورهای ایران، روسیه، جمهوری آذربایجان و کوبا به ترتیب ۷، ۶، ۲ و یک مقام قهرمانی در این مسابقه ها دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا