حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

یابنده گوشی موبایل قصد اخاذی و سوء استفاده داشت

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ،سرهنگ “جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه گوشی موبایل وی مفقود شده و فردی ناشناس با پیدا کردن آن قصد اخاذی و سوءاستفاده از او را دارد بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود:شاکی در اظهارات خود عنوان کرد پس از مدتی از گم شدن گوشی موبایلم متوجه شدم فردی آن را پیدا کرده و وارد نرم افزارهای شبکه های اجتماعی آن شده و برای دوستان و اقوام پیام های غیراخلاقی و توهین آمیز ارسال می کند.

سرهنگ کریمی بیان داشت: فرد شاکی هنگامی که با یابنده گوشی تماس گرفته از او تقاضای مبلف ۲۰ میلیون ریال وجه نقد در ازای تحویل گوشی کرده است .

وی ادامه داد:با توجه به شواهد و مدارک موجود و تحقیقات تخصصی صورت گرفته نهایتاً متهم که جوانی ۲۳ ساله بود شناسایی و در یک عملیات پلیسی دستگیر شد.

کریمی اظهار داشت:متهم پس از اعتراف به بزه انتسابی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان توصیه کرد:از شهروندان درخواست داریم برای اطلاعات شخصی و محرمانه خود ارزش قائل باشند و آن را در جایی که امکان لو رفتن آن وجود دارد مانند تلفن همراه و یا فلش مموری ذخیره نکنند همچنین برای گوشی موبایل خود رمزهای پیچیده انتخاب کنید تا قابل حدس زدن نباشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا