پیشخوانعناوین اخبار

دومین شکست تیم والیبال ایران

به گزارش سرمایه گستران دومین روز رقابت های لیگ جهانی والیبال در گروه دوم سطح یک با دو مسابقه در ریودوژانیرو پیگیری شد که تیم ملی والیبال ایران در مسابقه دوم به مصاف آمریکا رفت.
ملی پوشان والیبال ایران در این مسابقه نمایشی بهتری نسبت به روز نخست این رقابت ها برابر برزیل داشتند اما سه بر یک مغلوب حریف قدرتمند خود شدند تا همچنان بدون برد و امتیاز در این رقابت ها باقی بمانند.
شاگردان رائول لوزانو در ست نخست این دیدار ۲۵ بر ۲۳ به پیروزی رسیدند تا امید کسب پیروزی به اردوی تیم ملی بازگردد، اما در ست های دوم تا چهارم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۱۳، ۲۷ بر ۲۵ و ۲۶ بر ۲۴ مغلوب آمریکا قهرمان جام جهانی سال ۲۰۱۵ شدند.
سعید معروف، میلاد عبادی پور، شهرام محمودی، سید محمد موسوی، عادل غلامی، محمد جواد معنوی نژاد و مهدی مرندی ترکیب تیم ایران در ابتدای مسابقه با آمریکا بود.
همچنین در تیم ملی والیبال آمریکا متیو آندرسون، تیلور ساندر، دیوید لی (کاپیتان)، ارون راسل، میکا کریستنسن، راسل هولمز و اریک شوجی در ابتدای مسابقه به میدان آمدند.
متیو آندرسون با ۲۳ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن دیدار ایران و آمریکا شد و در تیم ایران نیز شهرام محمودی با ۱۶ امتیاز، موفق ترین بازیکن بود.
جان اسپیرو سرمربی تیم ملی والیبال آمریکا در این دیدار از روی نیمکت هدایت شاگردانش را انجام داد و به ندرت از جای خود بلند شد در صورتی که رائول لوزانو سرمربی تیم ایران در تمام مدت در کنار زمین مسابقه ایستاده بود.
تیم ملی والیبال ایران در حالی مغلوب آمریکا و برزیل در لیگ جهانی شده است که جای خالی دو بازیکن مصدوم ایران (امیر غفور و فرهاد قائمی) در این دیدارها کاملا مشهود است.
این ششمین مسابقه دو تیم ایران و آمریکا در لیگ جهانی والیبال بود که در دیدار های گذشته ایران دو بار فاتح میدان شده بود و نتیجه سه مسابقه را به حریف خود واگذار کرده بود. تیم ملی والیبال ایران تا به حال در لیگ جهانی والیبال در بازی های خارج از خانه موفق به شکست آمریکا نشده است.
تیم ملی والیبال ایران فردا یکشنبه در آخرین مسابقه خود در هفته نخست لیگ جهانی به مصاف آرژانتینی می رود که خولیو ولاسکو سرمربی اسبق تیم ملی والیبال ایران هدایت آن را بر عهده دارد.
جعفر ابراهیم علی از بحرین و لویس گراردو از مکزیک داوران اول و دوم دیدار ایران و آمریکا بودند. عملکرد ضعیف این دو داور صدای اعتراض بازیکنان و کادر فنی دو تیم را به همراه داشت.
پیش از دیدار ایران و آمریکا، تیم های برزیل و آرژانتین در دومین روز رقابت های گروه دوم هفته نخست لیگ جهانی والیبال به مصاف یکدیگر رفتند.
شاگردان رزنده سرمربی تیم ملی والیبال برزیل در این دیدار در سه ست متوالی و با امتیازهای ۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۱۳ و ۲۵ بر ۲۱ به پیروزی رسیدند تا با شش امتیاز در صدر جدول لیگ جهانی قرار گیرند.
تیم ملی والیبال برزیل شب گذشته در نخستین مسابقه خود سه بر صفر تیم ملی والیبال ایران را شکست داده بود و آرژانتین نیز سه بر یک مغلوب آمریکا شده بود.
در دیگر دیدارهای روز جمعه لیگ جهانی در نقاط مختلف جهان نتایج زیر به دست آمد:
سیدنی استرالیا؛ تیم ملی والیبال فرانسه که با تیم های ایتالیا، بلژیک و استرالیا در هفته نخست دور مقدماتی همگروه است، در اولین مسابقه خود موفق به شکست ایتالیا در سه ست متوالی و با امتیازهای ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۱۸شد تا با سه امتیاز در صدر این گروه قرار گیرد.
تیم های ملی والیبال استرالیا و بلژیک در دومین دیدار گروه یک سطح یک و در هفته نخست لیگ جهانی در سالن والیبال المپیک پارک سیدنی به مصاف یکدیگر رفتند.
ملی پوشان استرالیا در سه ست متوالی این مسابقه با امتیازهای ۲۹ بر ۲۷، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۲۲ مغلوب بلژیک شدند تا در دیدار خانگی سه امتیاز مهم را از دست بدهند.
کالینینگراد روسیه؛ تیم های روسیه، بلغارستان، لهستان و صربستان که در گروه سوم هفته نخست لیگ جهانی قرار دارند، رقابت های خود را از روز جمعه در ورزشگاه دی اس یانتارنی شهر کالینینگراد روسیه آغاز کردند.
در نخستین مسابقه این گروه تیم های لهستان و بلغارستان به مصاف یکدیگر رفتند که شاگردان آنتیگا سرمربی لهستان سه بر یک حریف خود را شکست دادند.
لهستانی ها در ست نخست این مسابقه ۲۵ بر ۱۹ مغلوب بلغارستان شدند اما در ست های دوم تا چهارم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۱۷ و ۲۵ بر ۲۰ به پیروزی رسیدند تا سه امتیاز کسب کرده باشند.
تیم های روسیه و صربستان نیز در دومین مسابقه هفته نخست لیگ جهانی در گروه سوم به مصاف هم رفتند و صربستان سه بر صفر به پیروزی رسید.
روس های میزبان در این دیدار در سه ست متوالی و با امتیازهای ۲۵ بر ۲۲، ۳۴ بر ۳۲ و ۲۵ بر ۱۷ مغلوب صربستان شدند تا سه امتیاز مهم را از دست بدهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا