حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

آمار متوفیات ناشی از حوادث ترافیکی در استان اصفهان افزایش یافته است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی پزشکی قانونی  استان اصفهان،از مجموع تلفات حوادث ترافیکی  سال جاری  در این استان، ۴۰نفر زن  و  ۱۲۱نفر مرد  بوده اند.

قابل توجه اینکه  بیشترین تلفات حوادث ترافیکی  با ۹۱ نفر در جاده‌های برون‌ شهری ، ۶۰ نفردر مسیرهای درون ‌شهری ،۲نفر جاده های روستائی، ۵ نفر مربوط به جاده های خارج استان و سه نفر نامعلوم گزارش شده است.

بررسی ها نشان می دهد نحوه وقوع تصادف ۴۰٫۴درصد از افراد متوفی، ناشی از برخورد دو وسیله نقلیه، ۱۸ درصد ناشی از برخورد وسیله نقلیه به عابر متوفی و ۳۱درصد واژگونی وسیله نقلیه بوده است.

همچنین در مدت فوق سه هزار و  ۹۵۷ مصدوم حوادث ترافیکی به اداره کل  پزشکی قانونی استان اصفهان و مراکز تابعه مراجعه کرده اند که از این تعداد ۱۱۰۲ نفر زن و دو هزار و ۸۵۵نفر مرد هستند.

لازم به ذکر است آمار مصدومین حوادث ترافیکی در دو ماهه اول سال جاری در مقایسه با  مدت مشابه سال قبل  ، ۸ و چهاردهم درصد افزایش داشته است.

و اما در اردیبهشت ماه سال جاری،۹۰ نفر که در حوادث رانندگی جان باختند در اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان معاینه شدند، از این تعداد ۷۳ نفر مرد و ۱۷ نفر زن بودند. آمار تلفات حوادث رانندگی اردیبهشت ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (۸۷ نفر) با افزایش ۳٫۵ درصدی مواجه بوده است.

در این مدت ۲ هزار و ۳۸ مصدوم حوادث رانندگی نیز به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که تعداد مصدومان نسبت به اردیبهشت ماه سال قبل از آن ۷٫۷ درصد افزایش یافته است.

آمار پرونده های رسیدگی به قصور پزشکی  

همچنین در دو ماهه اول سال ۱۳۹۵ تعداد پرونده های به نتیجه رسیده در کمیسیونهای پزشکی قانونی استان۱۵۵ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل   (۱۹۳مورد) ۱۹ و هفت دهم درصد کاهش داشته است.

گفتنی است  از کل پرونده های به نتیجه رسیده دراین مدت ، ۹۴ مورد مرتبط با رسیدگی به پرونده های  پزشکی قانونی  ، ۲۱ مورد مرتبط بارسیدگی به پرونده های قصور پزشکی  و ۴۰ مورد  پرونده های مرتبط باموضوعات روانپزشکی  قانونی بوده است .لازم به ذکر است پرونده های مرتبط با قصور پزشکی درمقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است .

آمار فوت ناشی ازحوادث  کار در دو ماهه اول سال جاری در استان اصفهان

بر اساس همین گزارش ،در دو ماهه اول سال جاری تعداد ۱۲ نفر  (همگی مرد) بدلیل فوت ناشی از حوادث کار در مراکز  پزشکی قانونی استان اصفهان مورد معاینه قرار گرفته اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بدون تغییر (همان ۱۲ نفر) بوده است. لازم به ذکر است که بیشترین علل فوت در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی و برق گرفتگی بوده است.

در این مدت آمار مصدومین  ناشی از حوادث کار با ۴۶۱مورد شامل (۱۷ زن و  ۴۴۴ مرد) نسبت به  مدت مشابه سال قبل که این تعداد ۴۴۵ مورد( ۸ زن و ۴۳۷ مرد) بوده، معادل سه و ۶دهم درصد افزایش داشته است .

همچنین در اردیبهشت ماه سال جاری تعداد ۷ نفر همگی مرد بدلیل فوت ناشی از حوادث کار در مراکز  پزشکی قانونی استان اصفهان مورد معاینه قرار گرفته اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (۸ نفر مرد)کاهش داشته است.

آمار مصدومین  ناشی از حوادث کار در اردیبهشت ماه سال جاری ۲۶۲مورد شامل (۱۰ زن و  ۲۵۲ مرد)بوده که نسبت به  مدت مشابه سال قبل که این تعداد ۲۶۰ مورد( ۵زن و ۲۵۵مرد) بوده، معادل ۷۶ صدم درصد افزایش داشته است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا