شهر و جامعهعناوین اخبار

تجلیل شهردار اصفهان و اعضای شورای شهر از هنرمندان نفیس‌ترین قرآن جهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، در یکصد و سی و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان و با حضور شهردار اصفهان از هنرمندان و دست‌اندرکاران طراحی و اجرای نفیس‌ترین قرآن جهان اسلام تجلیل شد.

در این مراسم که با رونمایی از این قرآن نفیس در شورای اسلامی شهر اصفهان نیز همراه بود از مهدی و مهرداد جان‌فزا به عنوان تهیه‌کنندگان این اثر هنری تجلیل شد.

همچنین در این راستا از استاد رسول معتمدی به عنوان مدیر پروژه نفیس‌ترین کتاب قرآن جهان، استاد دکتر مجید صادق‌زاده به عنوان هنرمند تذهیب‌کار این پروژه، استاد محمدعلی ساعی قلمزنی جلد کتاب با استفاده از نقره و پلاتین، آقایان علی و احسان تحویلیان در بخش جواهرات جلد و همچنین از زحمات استاد رضا قادران تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است که نفیس‌ترین کتاب قرآن جهان اسلام در مدت ۱۸ سال خلق شده و تمام مراحل کتاب به غیر از نگارش کتاب، در اصفهان و توسط هنرمندان اصفهان انجام شده است، ضمن این که هزینه انجام این پروژه در مجموع ۶۰ میلیارد ریال بوده است.

از ویژگی‌های مهم نفیس‌ترین کتاب قرآن جهان اسلام که هفته گذشته به طور رسمی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تهران با حضور وزیر ارشاد رونمایی شد، این است که هر صفحه از این کتاب، تذهیب مخصوصی دارد، ضمن اینکه در طول ۷۰۰ سال اخیر، کتاب مورد مبحث، تنها کتابی است که در آن در تمام آیات قرآن با خط ثلث نگارش شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا