دسته‌بندی نشده

گردش چرخ‌های گردشگری در پسابرجام/ محدودیت ویزای آمریکا تأثیر جدی بر صنعت گردشگری ایران ندارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از خبر گزاری فارس ،مرتضی رحمانی‌موحد اظهار داشت: پس از برجام ما می‌توانیم و خواهیم توانست که چرخ‌های روغن‌کاری‌شده گردشگری را به سرعت به حرکت در بیاوریم.

وی افزود: آمریکا تصور کرده است که می‌تواند با محدود کردن مسافرانی که به ایران سفر می کنند، بخشی از اقتصاد ناشی از صنعت گردشگری را متوقف کند اما این مصوبه تأثیر جدی بر گردشگری کشور ایران نخواهد داشت.

۶۰ درصد گردشگری خارجی در ایران دینی است

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تصریح کرد: در حال حاضر ۶۰ درصد گردشگران خارجی ایران را گردشگرانی با انگیزه دینی و مذهبی تشکیل می دهد.

رحمانی بیان داشت: مصوبه آمریکا برای محدود کردن انجام سفر به ایران در طول زمان کمرنگ می‌شود و تأثیر جدی ندارد.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی برای به‌کارگیری نیروهای دانش‌آموخته در این زمینه، گفت: در حال حاضر پستی به نام دستیار در سازمان تعریف شده و افرادی که دارای مدرک فوق لیسانس به بالاتر در رشته‌های گردشگری هستند و تسلط به زبان خارجی دارند می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز در آزمون استخدامی در بخش دولتی ثبت‌نام کنند.

وی افزود: برای ورود دانش‌آموختگان گردشگری در بخش خصوصی نیز برگزاری آزمون جامع مدیریت برقرار و پا برجا است.

رشد ۶ درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به رشد ۶ درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران، اظهار داشت: در ۹ ماهه ‌امسال بیش از ۴ میلیون گردشگر خارجی از شهرهای مختلف ایران بازدید کرده‌اند.

رحمانی بیان داشت: خراسان جنوبی در صنعت گردشگری آینده خوبی دارد و با عبور از محدودیت‌های قبل از پسابرجام و توسعه ناوگان حمل و نقل هواپیمایی می‌تواند در زمینه صنعت گردشگری خوش بدرخشد.

وی با اشاره به دستاورد سفر خود به خراسان جنوبی، خاطرنشان کرد: سبد امکانات دولت محدود است و باید در ۳۱ استان تقسیم شود اما سیاست سازمان کمک به استان‌هایی است که از مرکز دور و کم‌برخوردار هستند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: برای ساماندهی باغ‌های جهانی و توسعه بوم‌گردی در خراسان جنوبی بودجه‌ای در نظر گرفته خواهد شد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا