شهر و جامعهعناوین اخبار

برگزاری جشنواره‌ای برای معرفی رشته‌های ناشناخته ورزشی به اصفهانی‌ها

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، فوتوالی، سپک‌تاکرا، دراگون بوت، بیس‌بال، سافت‌بال، جت اسکی و کریکت. شاید بسیاری نام این رشته‌های ورزشی را برای اولین بار شنیده باشند؛ رشته‌هایی که همگی زیر مجموعه هیات انجمن‌های ورزشی هستند، اما بیشتر اصفهانی‌ها نه تنها این رشته‌ها را نمی‌شناسند، بلکه شاید نام این رشته‌ها نیز برایشان ناآشنا و غریبه باشد.

جشنواره‌ای برای معرفی رشته‌های ناشناخته به اصفهانی‌ها

بیشتر رشته‌های تحت پوشش انجمن‌های ورزشی، رشته‌های ورزشی جدیدی هستند که چند سالی است وارد کشور شده‌اند و به همین واسطه شناخت چندانی نسبت به آنها وجود ندارد، از این رو شهرداری اصفهان با همکاری هیات انجمن‌های ورزشی استان اصفهان تصمیم به برگزاری جشنواره ملی ورزشی زاینده‌رود در چهار سطح بین‌المللی، کشوری، استانی و شهری گرفت.

هدف از برگزاری این جشنواره معرفی ورزش‌های ناشناخته به مردم، معرفی تولیدات داخلی ورزشی در رشته‌هایی همانند دارت و فوتبال روی میز به شهروندان و همچنین اهمیت رودخانه زاینده‌رود با تاکید بر احیای آن عنوان شده است.

رونمایی از اولین بالن ایرانی

برگزاری مسابقات بالگردهای خانوادگی، مسابقه ماشین‌های کنترلی، مسابقه انتخابی جهت‌یابی استان، مسابقات بیس‌بال و مسابقات بین‌المللی کریکت از برنامه‌های این جشنواره هستند، همچنین برای آشنایی مردم با ورزش‌های هیجانی، مسابقات رشته‌های بانجی جامپینگ، پرواز با هواپیماهای دونفره، سقوط آزاد و بالن‌سواری برگزار می‌شود.

در این جشنواره از اولین بالن ایرانی در اصفهان نیز رونمایی خواهد شد.

مسابقات قهرمانی فوتبال رومیز استان، مسابقات عمومی دارت شهر اصفهان، مسابقات انتخابی طناب‌کشی استان، مسابقات انتخابی جهت‌یابی استان، مسابقات بُرد جهت‌یابی عمومی، مسابقات چهارجانبه راگبی کشوری، مسابقات بین دو تیم بیس‌بال استان، مسابقات چهارجانبه سپک تاکرا از جمله مسابقات تدارک دیده شده برای این جشنواره است.

مسابقات بین‌المللی جام زاینده رود کریکت با حضور تیم‌هایی از کشورهای ایران، هندوستان و پاکستان، اولین دوره مسابقات بین‌المللی سافت‌بال بانوان جام زاینده‌رود با حضور اصفهان، گرجستان و عراق، مسابقه دوستانه فوتوالی، فستیوال دراگون بت، مسابقات جت اسکی قهرمانی استان و نمایش‌های اسکی روی آب مسابقات دیگری هستند که حد فاصل پل خواجو و پل شهرستان و مجموعه ورزشی آبشار برای انجام آنها در نظر گرفته شده است

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا