شهر و جامعهعناوین اخبارمسکن و عمران

۲۸۲ درصد نرخ رشد افزایش اعتبارات تملک دارایی/ ایمن سازی گردنه دوشاخ با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان، شهرستان خمینی شهر واقع در غرب شهر اصفهان یکی از پرجمعیت ترین شهرستانهای استان و پرتراکم ترین شهر از نظر سرانه مسکونی بعد از تهران است که ضرورت برنامه ریزی برای اعتلای این شهرستان در حوزه راه وشهرسازی حایز اهمیت است .
شهر خمینی شهر به عنوان حسینیه ایران و با بیشترین نگاه مذهبی در استان، شهر سنگ ، شهرگل شب بو ، شهرصنعت خاتم ، کاشی و حوضچه های تزیینی نام گرفته که درحوزه مسکن به لحاظ رتبه دوم تراکم جمعیت و در حوزه راه به لحاظ قرار گیری در مسیر راههای شریانی مهم غرب استان اصفهان و دارا بودن آمار دومین تردد سواری و چهارمین تردد کامیون در استان توجه به آن، نگاه ویژه مسئولین را می طلبد .
مظفر اسلامی رییس اداره راه وشهرسازی این شهرستان طی مصاحبه حضوری به کارشناس خبر گفت: خوشبختانه با تلاشها وپیگیری های متعدد طی دو سال اخیر بخش زیادی از اعتبارات استانی وشهرستانی برای انجام امور راهسازی و مسکن این شهرستان جذب گردیده که در این زمینه اعتبارات تملک دارایی رشد صعودی داشته و بر مبنای فرمول نرخ رشد ۲۸۲ درصد رشد داشته است .
وی از مهمترین پروژه های راهسازی این شهرستان را در مسیر خمینی شهر به نجف آباد در محل گردنه دوشاخ نام برد و اظهار داشت: ایمن سازی این گردنه بطول ۴ کیلومتر که یکی از پرتصادف ترین مسیرهای استان به شمار می رفت با انجام اقداماتی ازقبیل تعریض جاده ، اصلاح شیب عرضی جاده ، نصب سه ردیف نیوجرسی، نصب پایه روشنایی، نصب تابلوهای اطلاعاتی ، آسفالت وخط کشی ، با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال انجام شد.
اسلامی تصریح کرد: با این وجود و به دلیل تردد بسیار بالای وسایل نقلیه در مسیر گردنه دوشاخ، به جهت حذف آن پیشنهاد احداث تونل در مسیر این گردنه مورد موافقت قرار گرفته ومطالعات آن در دست انجام که امید است شاهد عملیات احداث تونل در آینده نزدیک باشیم .
رییس اداره راه وشهرسازی شهرستان عنوان نمود در طول ۲۵ کیلومتر بزرگراه موجود که معادل ۱۴۴ کیلومتر راه همسنگ است اقداماتی از جمله : نصب ۱۱۱۰شاخه گاردریل ، تعمیر ۱۶۵ شاخه گاردریل، نصب ۱۷۵۰ عدد نیوجرسی، نصب ۱۳۸ متر مربع تابلوی اطلاعاتی، رنگ آمیزی ۲۲۶۰ پایه گاردریل به صورت دستی، نصب ۱۷۰۰ مسیرنما ، ایجاد ۱۸۰۰ متر مربع پارکینگ در راهها و انجام گشت ویژه راهداری به صورت شبانه با ۱۶۵۰ نفر ساعت گشت شبانه از جمله اقداماتی است که به منظور ایمن سازی مسیرها انجام شده است.
وی با اشاره به واحدهای مسکن مهر این شهرستان اذعان داشت: در این شهرستان ۱۲۸۸ واحد مسکونی مهر ساخته و تماما با سند اعیانی تحویل متقاضیان گردیده است .
اسلامی در خصوص اختلاف پیش آمده بین شهرداری و راه وشهرسازی در محله منظریه اظهارداشت: در سال ۷۹ قرارداد آماده سازی محلات منظریه شامل زیرسازی ، آسفالت و جدول کشی با شهرداری خمینی شهر منعقد گردید قسمتی از کار انجام و به علت مشکلاتی کار تعطیل شد و در طی سه سال گذشته جلسات متعددی با حضور مدیرکل و معاونین راه وشهرسازی ، فرماندار و شهردار و رییس شورای شهر و نماینده سابق شهرستان در مجلس شورای اسلامی تشکیل و موافقت نامه ای امضاء شد که با معرفی سه کارشناس دادگستری، اختلافات فی مابین حل گردد و آماده سازی منظریه به اتمام رسد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا