شهر و جامعه

کسب رتبه اول پلیس فتای استان اصفهان در کشور

 

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ،سرهنگ” جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با بیان این مطلب اظهار داشت: براساس اعلام پلیس فتای ناجا، پلیس فتای استان اصفهان در کارنامه یگانی سال ۹۴ رتبه اول را در بین پلیس فتای استان کشور به دست آورده است.

وی، کشف ۹۵ درصد جرایم سایبری بالاتر از شاخص تعیین شده، ارتقای توانمندی کارکنان و بکارگیری از تجهیزات و نوین علمی و تخصصی و سرعت عمل بالا در کشف جرایم سایبری، رشد قابل توجه در پیش بینی و پیشگیری از وقوع جرایم در فضای مجازی و اقدامات مستمر در حوزه آموزش همگانی و افزایش آگاهی مردم از جمله موارد موثر در کسب این رتبه به شمار می آیند.

این مقام مسئول، پلیس فتا را یکی از پلیس های موفق در بین یگان های انتظامی برشمرد و اظهار داشت: هرچند که مدت کمی از راه اندازی این پلیس می گذرد اما اثرات چشمگیر آن در جامعه به وضوح قابل مشاهده است و نشان می دهد که وجود چنین یگانی در نیروی انتظامی که بتواند به نیازهای مردم در فضای مجازی پاسخ دهد محسوس بود.

سرهنگ کریمی ، رصد و پایش فضای مجازی به منظور جرم یابی در این فضا را از مهمترین فعالیت پلیس فتای استان برشمرد و اظهار داشت: کارشناسان این پلیس به صورت ۲۴ ساعته در حال جستجو و رصد سایت ها و وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی هستند و به محض مشاهده کوچکترین جرمی با آن مقابله و با متخلفان برخورد می کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ۴۰ درصد از پرونده هاقبل از اینکه شاکی به پلیس مراجعه کند تشکیل و نسبت به آن رسیدگی می شود عنوان داشت: برخی مواقع رسیدگی به یک جرم منجر به شناسایی مالباختگان و قربانیان در خارج از استان می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا