پیشخوانعناوین اخبار

معافیت مالیاتی پنج ساله برای واحدهای جدید تولیدی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از ایرنا، سیدکامل تقوی نژاد روز سه شنبه در نشست با صاحبان صنایع پاکدشت که با حضور معاون اول رئیس جمهوری در شهرک صنعتی عباس آباد برگزار شد، با اشاره به تلاش دولت در حمایت از بخش تولید گفت: دولت امکانات بسیار مناسبی را در زمینه حمایت از تولیدکنندگان در نظر گرفته، به گونه ای که آن دسته از افرادی که در سال ۹۵ اقدام به راه اندازی واحدهای تولیدی و معدنی کنند از پنج سال معافیت مالیاتی برخوردار خواهند شد.

وی افزود: اگر این واحد تولیدی در شهرک های صنعتی مستقر شود، معافیت مالیاتی به هفت سال افزایش می یابد.
تقوی نژاد ادامه داد: اگر واحد تولیدی در مناطق محروم احداث شود، معافیت مالیاتی به ۱۰ سال افزایش و اگر در شهرک صنعتی منطقه محروم احداث شود، این معافیت مالیاتی تا ۱۳ سال افزایش می یابد.
وی تصریح کرد: این معافیت مالیاتی به پیشنهاد دولت یازدهم وضع شده و کمک شایانی به تولید کنندگان محسوب می شود.
رئیس سازمان مالیات کشور گفت: برای آن دسته از واحدهای تولیدی که بیش از ۵۰ نفر اشتغال زایی دارند و سالانه ۵۰ درصد به اشتغال خود می افزایند، به ازاء هر ۵۰ درصد اشتغال، یک سال به معافیت مالیاتی آنان اضافه می شود.
وی تصریح کرد: آن دسته از افراد خوش حساب که تاکنون عدم پرداخت مالیات نداشته باشند، چنانچه تا پایان شهریور ماه سال جاری نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام کنند، کلیه بدهکاری مالی و جرائم آن ها بدون مراجعه به سلسله مراتب قانونی بخشیده می شود.
تقوی نژاد بیان کرد: در نظام مالیاتی، هدف شفافیت درآمد و عدالت مالیاتی است که این دو امر به طور جدی از سوی دولت پیگیری می شود.
وی افزود: دولت تدبیر و امید به دنبال اعتماد کردن به مردم و کاهش هزینه های مردم در مالیات است و خوشبختانه تاکنون به دستاوردهای مهمی در این زمینه دست یافته است.
وی تأکید کرد: دربحث مالیات هدف مهم این است که افرادی که به طور مستمر نسبت به پرداخت مالیات اقدام می کنند با مشکلی مواجه نشوند و با شناسایی افرادی که فرار مالیاتی دارند بتوان عدالت را برقرار کرد.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا