پیشخوانعناوین اخبار

دستور معاون اول رئیس جمهور برای حمایت مالی از کاروان ورزشی ایران در ریو

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از کمیته ملی المپیک، در نشستی که ۱۷ خرداد ماه با حضور مسئولان ورزش کشور و اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در هتل المپیک برگزار شد، کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک ضمن قدردانی از حمایت های دولت از جامعه ورزش کشور و کاروان اعزامی کشورمان به بازی های المپیک ریو ۵ درخواست را مطرح کرد.

تخصیص بودجه ٩ ماه آینده تا پایان تیر ماه، حمایت ویژه از کادر فنی رشته های اعزامی به المپیک و پارالمپیک، پرداخت پاداش قهرمانان و افتخارآفرینان تا قبل از اعزام کاروان، اختصاص ١٠ میلیارد تومان بودجه برای شارژ مالی ورزشکاران و کادر فنی رشته های مختلف و همچنین حضور و بازدید از اردوی تیم های اعزامی به المپیک و پارالمپیک ٢٠١۶ ریو ۵ خواسته رئیس کمیته ملی المپیک بود.
دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور پیرو بررسی های انجام شده روی پنج درخواست جامعه ورزش، دستور اجرایی و عملیاتی شدن آنها را بدین شرح صادر کرد:
«جناب آقای دکتر نوبخت
با توجه به اهمیت بازی های المپیک در روحیه مردم و تلاشی که مجموعه ورزشکاران در کسب سهمیه کشیده اند و وعده دستور رئیس جمهور محترم، لطفا نسبت به عملیاتی کردن درخواست ها اقدام لازم و بموقع انجام گردد.»
بازی های المپیک ۲۰۱۶ از ۱۶ تا ۳۱ مردادماه به میزبانی ریودوژانیور برزیل برگزار می شود و ۱۶ روز بعد بازی های پارالمپیک نیز در این کشور آغاز خواهد شد.
ایران تاکنون ۵۹ سهمیه المپیک را در ۱۴رشته ورزشی کسب کرده است و همچنان فرصت برای کسب سهمیه در رشته های شنا، بوکس، دومیدانی، بسکتبال و والیبال ساحلی همچنان وجود دارد.
از این تعداد ۹بانوی ورزشکار ایران در رشته های تیراندازی(۴)،تیروکمان(یک)،قایقرانی (یک)،تنیس روی میز(یک) ، تکواندو (یک)و دوومیدانی(یک)سهمیه کسب کرده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا