شهر و جامعهعناوین اخبار

فرمانده ای که افتخار استان اصفهان بود

 

امیر “محمد طائفی” ازاولین فرماندهان انتظامی استان اصفهان پس از ادغام نیروهای انتظامی به شمار می آید و بیشترین سابقه فرماندهی را در بین فرماندهان انتظامی استان داشت به طوری که هفت سال در این استان در کسوت فرماندهی مشغول خدمت بود.

جدی بودن در کار، دقت، هوشیاری، متواضع بودن، سعه صدر ، توجه به زیرمجموعه و حسن خلق بالا را می توان به عنوان برجسته ترین ویژگی شخصیتی این فرمانده سخت کوش نیروی انتظامی استان برشمرد. از دیگر امتیازات امیر طائفی این بود که درزمان مسئولیت وی در استان یک صمیمت و انسجام خاصی بین نیروهای انتظامی و جود داشت و تعامل بین دستگاه های استان با پلیس نیز در یک رده بالایی قرار داشت.

یکی از رموز موفقیت امیر طائفی در استان را در حقیقت باید مردم داری او بدانیم، به طوری که در زمان فرماندهی وی همه جا در بین مردم از حسن خلق و خاکی بودن او سخن به میان می آمد و امروز اگر از قدیمی های اصفهان از شخصیت این فرمانده بپرسند قطعاً همه از او به عنوان یک مردم دار ممتاز یاد می کنند.هیچ وقت در بین مسئولان و حتی در بین مردم کسی نبود که برای یک بار از دست او ناراحت باشد همیشه ظاهری بشاش داشت و هیچ وقت نمی شد خستگی را در چهره او دید.

اشرافیت خاصی در مسایل انتظامی داشت و نسبت به جرایم خاص حساس بود و سخت گیر بود و در تمام حوادث و عملیات ها حضور پیدا می کرد و از نزدیک هر عملیاتی را پیگیری می کرد. برنامه هایش منسجم و با فکر بود ،به استفاده از ظرفیت های علمی استان در راستای کاهش جرم بسیار اهمیت می داد، همیشه پای درد پرسنل خود می نشست و کسی نبود که به اتاقش برود و مشکلش حل نشود چون هرچه در توان داشت با جان و دل انجام می داد.

امیر طائفی یکی از عناصر ارزشمند ناجا و فردی خدمت گذار و الگویی برای همه مدیران، فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی استان بود و من افتخار می کنم که در کنار چنین شخصیتی خدمت می کردم.

این فرمانده فقید، پس از بازنشستگی چندین سال بود که به دلیل بیماری خانه نشین بود اما هیچ وقت حتی در لحظات آخر روحیه اش را از دست نداد و می گفت تا زنده ام می خواهم سرباز ولایت باشم، او سرانجام پس از تحمل رنج بیماری در بیستم خرداد ماه دار فانی را وداع گفت و به دیار معبود شتافت.

نتیجه تلاش ها و زحمات این فرمانده این بود که هزاران نفر در مراسم های تشییع و ختم او شرکت کرده و به عقیده من او عاقبت به خیر شد چون امروز هرجا که می روی مردم از خوبی هایش یاد می کنند و این درس بزرگی است که همه مدیران و فرماندهان و مسئولان باید بدانند این پست ها و منصب ها روزی تمام می شوند و تنها یاد و خاطره خوب است که در بین مردم باقی می ماند.

در پایان یاد و خاطره این فرمانده سخت کوش و تلاشگر را گرامی داشته و ضمن ابراز همدردی با خانواده آن مرحوم اعلام می کنم که امیر طائفی، حق بزرگی بر گردن مردم استان اصفهان دارد و همه ما اصفهانی ها به نوعی مدیون زحمات و تلاش های شبانه روزی وی در زمان مسئولیت فرماندهیش در استان هستیم و در این روزها و شب های پربرکت ماه مبارک رمضان برای وی از درگاه خداوند می خواهیم که روحش را غرین رحمت و مغفرت نماید.

سرتیپ دوم پاسدار عبدالرضا آقاخانی

فرمانده انتظامی استان اصفهان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا