شهر و جامعهعناوین اخبار

برابری میزان کشف مواد مخدر اصفهان با ۱۸ استان کشور

“مصطفی هادی زاده” در نشست تخصصی توسعه و توانمند سازی سازمان های مردم نهاد که در سالن اجتماعات معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان برگزار شد گفت: از ۱۰ سال پیش که مقام معظم رهبری سیاست های کلی مبارزه با مواد مخدر را ابلاغ کردند تا کنون، اقدامات بسیار زیادی صورت گرفته اما این کارها هنوز کافی نیست و نیازمند مشارکت بیشتر از سوی سازمان های مردم نهاد در زمینه پیشگیری از اعتیاد هستیم.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اولین اولویت در بحث آسیب های اجتماعی را اعتیاد عنوان کردند اظهار داشت: امروز اعتیاد بلای بزرگ و تهدید عظیمی است که پیر و جوان، زن و مرد، فقیر و غنی و شاغل و بیکار نمی شناسد.
وی ورود زنان به چرخه اعتیاد را بسیار نگران کننده عنوان کرد و گفت: مسلماً یک زن اگر معتاد شود کانون خانواده از هم پاشیده شده و فرزندان نا سالم تحویل جامعه خواهند کرد.
هادی زاده با بیان اینکه بسیاری از معتادان شاغل هستند گفت: برخلاف عقیده ی برخی که می گویند بیکاری عامل اعتیاد است امروز باید گفت اعتیاد عامل بیکاری است زیرا وقتی فرد شاغلی معتاد شد از کار اخراج شده و با مشکلات عدیده ای در جامعه روبرو می شود و در نهایت برای تامین نیاز خود به سرقت رو می آورد.
این مقام مسئول با بیان اینکه در این ۱۰ ساله اقدامات خوبی در سطح استان صورت گرفته به طوری که شاهد کاهش سن اعتیاد هستیم گفت: پلیس استان ما نیز یکی از قوی ترین پلیس های منطقه به شمار می آید به طوری که در کشف مواد مخدر بسیار موفق بوده و میزان کشفیات موادمخدر یک سال استان ما با کشفیات ۱۸ استان کشور برابری می کند.
هادی زاده با بیان اینکه در استان ما تنها شش سازمان مردم نهاد در زمینه پیشگیری از اعتیاد فعال هستند گفت: برای اینکه بتوانیم معضل اعتیاد را حل کنیم باید به سمت اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر رفته و شاهد حضور بیشتر خیریه ها و تشکل های مردمی در این زمینه باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا