پیشخوانعناوین اخبار

طلا به کف قیمت دو هفته ای رسید/پیش بینی کاهش به سطح ۱۲۰۰ دلار

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از رویترز، قیمت تحویل فوری یا خرید نقد طلا در ساعت ۰۷:۰۵ روز چهارشنبه به وقت گرینویچ با ۰٫۲ درصد کاهش به یک هزار و ۲۶۱ دلار و یک سنت رسید که کمترین قیمت از ۹ ژوئن (۲۰ خرداد) است.
در بازار کامکس نیویورک نیز هر اونس طلا با ۰٫۳ درصد کاهش به بهای یک هزار و ۲۶۸ دلار در هر اونس معامله شد.
قیمت طلا در بازارهای جهانی دیروز ۲ درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش یک روزه این فلز گرانبها در یک ماه گذشته است.
کاهش چشمگیر قیمت طلا در روز گذشته پس از آن صورت گرفت که نتایج دو نظرسنجی نشان داد گزینه باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا طرفدار بیشتری دارد.
شاخص بازار سهام آسیا امروز در ساعت یاد شده، تقریبا ۰٫۳ درصد نسبت به روز پیش از آن افزایش یافت و به ۲ هزار و ۳۵۲ رسید.
«ادوارد می یر» تحلیلگر شرکت سرمایه گذاری اف.سی استون آمریکا پیش بینی کرد: در صورتی که بریتانیا اتحادیه اروپا را ترک کند، قیمت طلا ممکن است به بیش از یک هزار و ۳۵۰ دلار در هر اونس افزایش پیدا کند، اما اگر در عضویت اتحادیه اروپا باقی بماند، بهای طلا ممکن است به یک هزار و ۲۰۰ دلار در هر اونس کاهش پیدا کند.
به گزارش ایرنا، مسوولان بلندپایه نیمی از بزرگترین شرکت های بزرگ تجاری انگلیس از کارکنان خود خواستند از ادامه عضویت این کشور در اتحادیه اروپا حمایت کنند.
حدود یک هزار و ۲۸۵ نفر از رهبران تجاری از جمله نمایندگانی از بورس فوتسی ۱۰۰ لندن، امروز (چهارشنبه) در آخرین تلاش خود در آستانه برگزاری همه پرسی انگلیس در روز پنجشنبه (فردا)، در نامه ای به روزنامه تایمز، خواستار رای به ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا شدند.
آنها چنین استدلال کردند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به اقتصاد این کشور آسیب خواهد رساند.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، نامه های مشابهی در جریان کارزارهای حمایت از ماندن یا خروج انگلیس از اتحادیه منتشر شده است، اما نامه امروز مسوولان ارشد شرکت های بزرگ تجاری انگلیس آشکارا به معنای ترغیب یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر از کارکنان این شرکت ها به بازنگری در تصمیم خود است.
در این نامه آمده است:« خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به معنای وضعیت نامعلوم برای شرکت های ما، کاهش روابط تجاری با اروپا و کاهش فرصت های شغلی است.»
این نامه به نمایندگی از شرکت هایی همچون موسسه مالی معتبر بین المللی«بارکلیز»، شرکت سرمایه گذاری «استاندارد لایف» و شرکت چند ملیتی معادن «آنگلو آمریکن» تهیه شده است.
مردم انگلیس پنجشنبه ۲۳ ژوئن (سوم تیرماه) در باره ماندن یا خروج کشورشان از اتحادیه اروپا در همه‌پرسی موسوم به «برگزیت» تصمیم‌گیری می کنند.
نتایج نظرسنجی های جدید صورت گرفته حاکی از افزایش حمایت مردم انگلیس از ادامه حضور کشورشان در اتحادیه اروپا است، اگرچه به گفته تحلیل گران به دلیل رقابت بسیار نزدیک حامیان و مخالفان برگزیت، نتیجه همه پرسی روز پنجشنبه چندان قابل پیش بینی دقیق نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا