شهر و جامعهعناوین اخبار

کاهش ۱۹ درصدی آتش‌سوزی منازل در سال گذشته/ بررسی سیاست‌ها، خط‌مشی‌ها و راهبردها در شورای سازمان آتش‌نشانی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد اظهار کرد: شهرداری اصفهان با محوریت معاونت هماهنگی امور مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان به منظور ایجاد فرصت‌های مناسب‌تر برای مدیران اجرایی جهت ارائه گزارش فعالیت‌های خود به مدیریت ارشد، برگزاری جلسات شورای سازمان‌ها را برای افزایش اثربخشی آنها به شیوه مناسب برنامه‌ریزی و ساماندهی کرده است.

وی افزود: در این راستا با برگزاری نخستین شورای سازمان آتش‌نشانی، جلسات شورای سازمان‌های شهرداری اصفهان کلید خورد.

شهردار اصفهان بیان کرد: در این جلسه از سوی سازمان آتش‌نشانی اعلام شد که در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳، با ۱۹ درصد کاهش آتش‌سوزی در منازل، پنج درصد در مراکز تجاری، ۵۵ درصد در کارخانجات، ۷۵ درصد در مراکز رفاهی تفریحی و ۱۰۰ درصد در مراکز اقامتی (هتل‌ها و…) روبرو بوده‌ایم.

وی ادامه داد: با این حال، میانگین کل حوادث در سال ۹۴ با رشد ۱۲ درصدی مواجه بوده که شامل سوانح خودرویی، حوادث کوه، غرق شدگی، احتمال تخریب بافت فرسوده، سقوط از ارتفاع، چرخ گوشت و … می‌شود.

جمالی‌نژاد بیان کرد: در این جلسه اعضای شواری سازمان آتش‌نشانی به منظور پیشگیری و کنترل رشد حوادث و ارتقای سطح ایمنی شهروندان، سیاست‌ها، خط‌مشی‌ها و راهبردهای مختلفی را در دستور کار سازمان قرار دادند.

وی تاکید کرد: در این جلسه استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی و اطلاع‌رسانی، اجرای طرح‌های ایمنی محله‌محور با مشارکت اجتماعی، گسترش آموزش‌های ایمنی به تمامی اقشار و لایه‌های شهر، همکاری و هماهنگی با سازمان‌های مردم‌نهاد، تعامل پیوسته با شهرها و شهرداری‌های همجوار به منظور ایجاد هم‌افزایی، استفاده از فن‌آوری‌های نوین به منظور شناسایی و تشخیص به موقع مخاطرات و ریسک‌ها و پیشگیری‌ از آنها به خصوص با استفاده از سیستم‌های نظارت الکترونیکی و خرید تجهیزات استراتژیک همچون نردبان‌های بلند، در دستور کار سازمان آتش‌نشانی قرار گرفت.

شهردار اصفهان در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به موضوع جلسات شورای سازمان‌ها گفت: موضوع این جلسات گزارش‌دهی‌، اطلاع‌رسانی و ارزیابی (بازخورد) بوده و هدف آن نیز برقراری اعتماد و حصول اطمینان از انجام کارها و همچنین اظهار نظر توسط اعضای شورای سازمان درباره خط‌مشی‌های سازمانی است و برگزاری هر جلسه موفقی برای رسیدن به یک فرجام خوب، بسیار حیاتی و ضروری است.

وی تصریح کرد: در سال جاری، شورای ۱۷ سازمان وابسته به شهرداری از ابتدای تیرماه آغاز شده و طبق یک برنامه‌ریزی فشرده ظرف مدت دو هفته به پایان می‌رسد که پس از آن شهروندان می‌توانند از اهم برنامه‌ها، اولویت‌ها و تصمیم‌گیری‌های به عمل‌آمده درباره آنها مطلع شوند.

جمالی‌نژاد اضافه کرد: جلسات شورای سازمان‌های شهرداری یک فرصت کلیدی برای مدیران اجرایی است تا خط‌مشی‌ها، جهت‌گیری‌ها و رهنمودهایی که محرک ارزشمندی برای پیشبرد اهداف سازمان است، از اعضای شورای سازمان اخذ کنند.

گفتنی است جلسات شورای سازمان‌های شهرداری اصفهان با برگزاری جلسه شورای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و با حضور شهردار اصفهان، اعضای شورای اسلامی شهر، نمایندگان استانداری و مدیران و صاحب‌نظران شهرداری آغاز به کار کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا