شهر و جامعهعناوین اخبار

همگرایی شهرداری اصفهان و شرکت هسا برای تحولی نو در مدیریت شهر

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، محمدرضا نیلفروشان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص لزوم استفاده از توانمندی‌های بومی در جهت رشد و توسعه کشور اظهار کرد: شهرداری اصفهان در راستای این سیاست و با رویکرد هم‌افزایی میان صنایع، شرکت‌ها و متخصصان داخلی اقدام به بررسی و شناسایی قابلیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان بومی و صنایع پر ظرفیت داخلی در عرصه مدیریت شهری کرده است.

وی افزود‌: مرکز فناوری‌های نوین شهری اصفهان بر اساس همین رسالت و با رویکردی عملیاتی با سرلوحه قرار دادن سیاست اقتدارساز اقتصاد مقاومتی در پی تحقق این موضوع است.

مشاور شهردار اصفهان در ادامه تصریح کرد: کلانشهر اصفهان به عنوان یکی از شهرهای توانمند در عرصه علمی و فنی، نقش به‌سزایی در جلوگیری از وابستگی با هدف ایجاد توانایی و اقتدار ملی در طی سالیان گذشته ایفا کرده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از صنایع راهبردی که در شهر اصفهان شکل گرفته، شرکت صنایع هواپیماسازی ایران «هسا» است، بیان کرد: این شرکت به عنوان یک شرکت فناور و دانش‌بنیان که در لبه فناوری‌های روز دنیا در حرکت است می‌تواند به عنوان یکی از پرچم‌داران عرصه فناوری‌های نوین شهری در کشور مطرح شود و با توجه به شرح فعالیت‌ها و توانمندی‌های این شرکت، می‌تواند نقش به‌سزایی در ایجاد توسعه شهر اصفهان و کشور ایفا کند.

نیلفروشان با اشاره به نظر شهردار اصفهان پس از بازدید از این شرکت در خصوص استفاده حداکثری از توانمندی‌های شرکت هسا در جهت مدیریت شهری ادامه داد: با بررسی‌های صورت گرفته و طی مکاتباتی که بی‌درنگ با شرکت هسا صورت گرفت، بر مبنای علاقه‌مندی فراوان طرفین، رئوس همکاری فی مابین با رویکرد استفاده از فناوری‌های نوین شهری و با یک استراتژی هم‌افزا مشخص شد.

وی با اشاره به سرفصل‌های بسیار متنوع و تخصصی برای همکاری مشترک، حوزه‌های ریلی، محیط زیست و مدیریت اجرایی، خدمات شهری، خدمات فنی – مهندسی، خدمات آزمایشگاهی، ITS، CNG، عمران و شهرسازی و پارک‌موزه‌ها را مهم‌ترین رئوس و حوزه‌های مورد توافق طرفین اعلام کرد.

رئیس مرکز فناوری‌های نوین شهری شهرداری اصفهان عنوان کرد: پس از تعیین حوزه‌های تخصصی برای همکاری مشترک، برنامه بازدید تعدادی از مدیران شهری برای آغاز بحث‌های کارشناسی و آشنایی بیشتر با توانمندی‌ها و نیازهای طرفین طی روزهای آخر هفته گدشته تعیین شد.

وی با اشاره به بازدید ۶ ساعته که به همت مرکز فناوری‌های نوین شهری از محل شرکت هسا انجام شد، افزود: قائم مقام شهردار در امور سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها و مدیران معاونت‌های مختلف شهرداری از جمله معاونت پژوهش، فناوری اطلاعات و ارتباطات، معاونت خدمات شهری، معاونت حمل و نقل و ترافیک، معاونت عمران، سازمان آتش‌نشانی، سازمان زیباسازی، سازمان فاوا، سازمان مدیریت و پسماند و شرکت نیک‌اندیش حضور داشتند و در جلسه‌ای مشترکی در خصوص ارتقا سطح همکاری‌های مشترک بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

نیلفروشان در خصوص نتایج توافقات صورت گرفته بین مدیران شهری و شرکت هسا گفت: از جمله توافقات عملیاتی که تا یک ماه آینده نتایج مثبت آن آشکار خواهد شد، استفاده از فیلترهای خودرویی کاهش آلودگی هوا ساخته شده در شرکت هسا در انواع خودروهای زیرمجموعه شهرداری است که به عنوان یک محصول دانش‌بنیان ،قابلیت کاهش ۷۵ درصدی آلودگی ناشی از مصرف سوخت خودروهای دیزلی و بنزینی را دارد و می‌تواند با توجه به قیمت پائین و سهولت نصب، تحولی در حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا در سطح اصفهان و در آینده نزدیک در کشور ایفا کند.

وی ادامه داد: توافق عملیاتی دیگر در حوزه استفاده از توانمندی‌های ساخت پهپاد در شرکت هسا شکل گرفت که با توجه به قابلیت‌های فنی بالای این محصول می‌توان از آن در جهت امداد و نجات در سازمان آتش‌نشانی و حوزه‌های خدمات شهری استفاده کرد.

رئیس مرکز فناوری‌های نوین شهری شهرداری اصفهان با اشاره به تاکید وزیر دفاع در خصوص آمادگی زیر مجموعه‌های این وزارت‌خانه برای حضور در نمایشگاه و جشنواره ICS 2016 افزود: در راستای این جلسه از شرکت هسا برای حضور در نخستین جشنواره و نمایشگاه فناوری‌های نوین شهری که در روزهای ۲۷ تا ۳۰ شهریور در اصفهان برگزار می‌شود دعوت به عمل آمد که مورد توجه مدیران این شرکت واقع و مقرر شد شرکت هسا با تمام توان خود در صنایع مرتبط با مدیریت شهری در این نمایشگاه حضور یابد.

وی با اشاره به اذعان مدیران ارشد شهری در خصوص توانایی‌های علمی و فنی شرکت هسا پس از بازدید صورت گرفته افزود: ترکیب توانمندی علمی و فنی با روحیه جهادی و خلوص و خودباوری در شرکت هسا تاکنون عاملی موفق برای اقتدار ملی کشور عزیزمان شده و این ظرفیت با عزمی که در شهرداری اصفهان برای خدمت‌رسانی به همشهریان وجود دارد، می‌تواند منشا خیر بسیار بزرگی شود.

نیلفروشان اضافه کرد: امیدواریم تفاهمنامه همکاری میان شهرداری اصفهان و شرکت دانش‌بنیان هسا الگویی برای کل کشور باشد و گام‌های محکم‌تری در راستای شکل‌گیری توسعه پایدار شهری با یاری و مدد دانش بومی بر اساس سیاست راهبردی اقتصاد مقاومتی برداریم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا