پیشخوانعناوین اخبار

افزایش نرخ دلار و قیمت سکه در بازار آزاد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ، یک یورو در بازار آزاد تهران با ۲۷۸ ریال کاهش قیمت نسبت به دیروز ۳۸ هزار و ۹۴۷ ریال و هر پوند انگلیس با سه هزار و ۷۰۹ ریال افزایش قیمت ۴۸ هزار و ۹۷۰ ریال مبادله شد.
امروز صرافان یک قطعه سکه طلای تمام بهار آزادی طرح قدیم را با ۳۳ هزار ریال افزایش قیمت، ۱۰ میلیون و ۶۰۲ هزار ریال ارزشگذاری کردند.
همچنین نیم سکه با ۱۵ هزار ریال افزایش قیمت و ربع سکه طلای بهار آزادی بدون تغییر قیمت نسبت به دیروز به ترتیب، پنج میلیون و ۳۰۰ هزار ریال و دو میلیون و ۷۷۰ هزار ریال فروخته شد.
برپایه معاملات امروز، هر قطعه سکه یک گرمی طلا با پنج هزار ریال افزایش قیمت، یک میلیون و ۸۳۰ هزار ریال و یک گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۷۸ هزار و ۹۰ ریال داد وستد شد.
نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی نیز بدون تغییر قیمت نسبت به روز گذشته، یک هزار و ۳۱۶ دلار و ۶۰ سنت اعلام شده است.
به گزارش ایرنا، محمد کشتی آرای رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران روز شنبه (دیروز) به ایرنا گفت: بازار داخلی سکه و طلا تا روز دوشنبه (هفتم تیرماه) با نوسان و احتیاط در معاملات همراه است و تحلیلگران منتظر اقدام های بعدی پس از رای گیری در انگلستان هستند.
با شمارش آرای همه‌پرسی تاریخی عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا، اکثریت مردم این کشور به خروج از این اتحادیه پس از ۴۳ سال، رای مثبت دادند.
آثار این خروج تاکنون ضمن کاهش برابری پوند در برابر یورو و دلار، دامن بورس های جهان را گرفته و حتی سبب سقوط و تعطیل شدن برخی بورس ها از جمله در ژاپن و کره جنوبی شده است.
کشتی آرای گفته بود، رای مردم انگلستان به خروج از اتحادیه اروپا، یک شوک قیمتی به بازارهای جهانی وارد کرده و اکثر بورس های جهانی را متزلزل کرده و به بازار داخلی نیز منتقل شده است.
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران همچنین گفته بود بازار منتظر است تا ببیند نهایت این موج در کجا ساکت و ثابت می شود و بر این اساس، همه معاملات با احتیاط انجام می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا