پیشخوان

افزایش قیمت سکه به دلیل بالارفتن نرخ ارز است/پیش بینی ثبات قیمت جهانی طلا تا ۲روزآینده

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران به نقل از ایرنا،«محمد کشتی آرای» با اشاره به آخرین وضعیت قیمت جهانی طلا افزود: شوک وارد شده بر قیمت ها به دلیل خروج انگلستان از اتحادیه اروپا در هفته گذشته، سبب شد تا قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی هیجانی شود.
وی گفت: این افزایش قیمت در چند روز اخیر مدیریت شد؛ به گونه ای که قیمت هر اونس طلا که تا دیروز (دوشنبه) به یک هزار و ۳۳۰ دلار افزایش یافته بود، امروز با کاهشی ۱۶ دلاری در یک هزار و ۳۱۴ دلار تثبیت شود.
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: در بازار داخل کشور، اما افزایش تقاضا برای خرید ارز منجر به افزایش نرخ دلار در روز گذشته تا ۳۵ هزار ریال شد و همین مساله سبب شد تا قیمت سکه نیز با کاهش مواجه نشود.
وی با اشاره به افزایش ۱۲۰ هزار ریالی قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی تا ظهر امروز نسبت به یکشنبه گذشته (۶ تیرماه)، خاطرنشان کرد: این مساله به دلیل افزایش قیمت ارز حادث شد و به نظر می رسد تا دو روز آینده، قیمت جهانی طلا نیز با افزایش مواجه نشود.
کشتی آرای تصریح کرد: پیش بینی می شود تا آخرین ساعت های اداری روز پنجشنبه آینده (۱۰ تیرماه) و همزمان با اعلام شاخص های اقتصادی آمریکا، اگر شاخص ها مثبت باشد شاهد کاهش قیمت جهانی طلا و اگر منفی باشند، شاهد افزایش قیمت جهانی طلا باشیم.
به گزارش ایرنا، هفته گذشته با شمارش آرای همه‌پرسی تاریخی عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا، اکثریت مردم این کشور به خروج از این اتحادیه پس از ۴۳ سال، رای مثبت دادند.
صرافان ارز و سکه در معاملات امروز (سه شنبه) بازار آزاد، هر دلار آمریکا را با ۷۶ ریال افزایش قیمت نسبت به یکشنبه گذشته (ششم تیرماه)، ۳۴ هزار و ۷۸۳ ریال و هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح جدید را با ۱۲۰ هزار ریال افزایش قیمت، ۱۰ میلیون و ۷۱۰ هزار ریال داد وستد کردند.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا