بازار‌های مالی ، بورس و بانک

اتمام ۱۴۱۰ طرح مقاوم سازی مساکن روستایی در اردبیل

– اخبار استانها –

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، به نقل از خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حامد کیخسروی عصر امروز در نشست با خبرنگاران در اردبیل، اظهار داشت: ۲۱ تا ۳۱ فروردین به نام دهه حساب ۱۰۰ امام و چهل و سومین سالروز تشکیل بنیاد مسکن نامگذاری شده که ما باید شاکر این نعمت بزرگ و درایت امام راحل در شکل گیری بنیاد مسکن باشیم.

وی از حساب ۱۰۰ امام و بنیاد مسکن به عنوان رویش انقلاب و صدقه جاریه امام راحل یاد کرد و گفت: نه تنها در شهرها بلکه در روستاها خدمات این نهاد انقلابی بی نظیر است و براساس اساسنامه بنیاد مسکن فعالیت های متنوعی را در این مجموعه انقلابی شاهدیم.

بازسازی ۲۵ روستای زلزله زده خوی

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل یکی از رسالت های بنیاد مسکن را به عنوان عضو کارگروه مدیریت بحران کمک به عمران و آبادانی مناطق زلزله زده اعلام و خاطرنشان کرد: در زلزله اخیر خوی بعد از ارزیابی ۳ هزار و ۴۰۰ واحد واحد آسیب دیده در ۲۵ روستا ما مسئولیت بازسازی ۷۵۰ واحد را برعهده گرفتیم و در کنار آن تعمیر یک هزار و ۵۵۵ واحد مورد توجه قرار گرفته است.

کیخسروی افزود: از ۲۳ بهمن سال گذشته عملیات آواربرداری آغاز شده و پی کنی ۵۳۸ واحد و فنداسیون و اسکلت گذاری واحدهای مسکونی آسیب دیده را در حال انجام داریم.

وی تصریح کرد: ۶۵ دستگاه ماشین آلات بنیاد مسکن با همراهی ۲۸ نیروی ستادی بنیاد مسکن عملیات آواربرداری را انجام می دهند و در کنار آن تامین و توزیع مصالح ساختمانی را نیز شاهد هستیم.

تهیه طرح هادی برای ۱۱۳۲ روستای استان اردبیل

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل تهیه طرح هادی و بازنگری در این طرح ها را از دیگر اقدامات بنیاد مسکن برشمرد و گفت: از یک هزار و ۸۴۹ روستای دارای سکنه استان اردبیل یک هزار و ۱۷ روستای بالای ۲۰ خانوار داریم که تهیه طرح برای این روستاها با اولویت انجام شده و در گام بعدی در برخی روستاهای زیر ۲۰ خانوار نیز تهیه طرح هادی را شاهدیم.

کیخسروی طرح هادی را از اسناد بالادستی در یک چشم انداز ۱۰ ساله برای عمران و آبادانی روستاها اعلام و اظهار کرد: تمام طرح های هادی استان بروزرسانی شده و مراحل اجرایی آن را شاهدیم.

صدور سند روستایی برای ۱۰۶ هزار و ۲۰۰ واحد

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل از صدور سند روستایی با همکاری ثبت اسناد خبر داد و گفت: برای ۱۰۶ هزار و ۲۰۰ واحد روستایی سند صادر شده که در قالب ۴۹۷ روستا و ۲۵ شهر این اسناد تهیه و به متقاضیان تحویل شده است.

کیخسروی در مورد اجرای طرح منظومه های روستایی نیز بیان کرد: هدف از اجرای این طرح که منطبق بر شعار سال است، کمک به زنجیره تولید و مصرف و نظام اقتصادی و تولیدی روستاهاست که امیدواریم اهداف موردنظر تحقق پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: در این منظومه ها توسعه یکپارچه روستاها و سکونتگاه های حاشیه شهرهای دارای سکنه هدفگذاری شده تا توانمندسازی ساکنان این مناطق را شاهد باشیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل اضافه کرد: در شاهرود ۳۴ روستا و در سایر مناطق نظیر هیر در شهرستان اردبیل، اسلام آباد پارس آباد، بخش مرکزی کوثر و قصابه مشگین شهر منظومه های روستایی اجرایی و عملیاتی می شود.

کیخسروی در مورد بهسازی بافت باارزش روستایی و اجرای طرح در روستاهای هدف گردشگری بیان کرد: انار و موئیل در مشگین شهر و اندبیل در خلخال از روستاهای هدف گردشگری بوده و ما در این روستاها آسفالت معابر، سنگفرش و احداث دیوارهای حایل سیل بند را اجرایی و عملیاتی می کنیم.

مقاوم سازی ۶۴ درصدی مساکن روستایی اردبیل

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل در مورد طرح بازسازی مساکن کم دوام روستایی بیان کرد: ۹۸ هزار و ۸۴۷ واحد روستایی کم دوام شناسایی شده بود که از ابتدای این طرح تاکنون ۶۴ درصد واحدهای روستایی استان اردبیل مقاوم سازی شده است.

کیخسروی میانگین کشوری را در طرح مقاوم سازی ۵۰ درصد اعلام کرد و گفت: استان اردبیل ۱۴ درصد از میانگین کشوری آمار بیشتری در حوزه مقاوم سازی و بهسازی مساکن روستایی دارد.

وی گفت: در افق ۱۰ ساله در ۱۴۱۰ قرار است کلیه واحدهای کم دوام روستایی در سطح کشور و استان اردبیل مقاوم سازی شده و هیچ نگرانی از بابت وقوع حوادث غیرمترقبه نداشته باشیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل سهمیه امسال ابلاغی به استان را در این حوزه ۴ هزار واحد اعلام کرد و افزود: ۲ هزار و ۹۵۵ واحد برای بانک ها ابلاغ شده تا متقاضیان تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی را با نرخ سود ۵ درصد دریافت کنند.

کیخسروی با قدردانی از همکاری خوب بانک های عامل در پرداخت این تسهیلات اظهار کرد: امیدواریم با همکاری ۹ بانک عامل همه متقاضیان طرح بازسازی مساکن روستایی از تسهیلات بهره مند شده و دغدغه ای در این حوزه نداشته باشند.

منبع خبر : ایران اکونا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا