اصفهاناخبار استان ها

اجرای برنامه های متنوع در هفته فرهنگی اصفهان

کمال حیدری  روز دوم اردیبهشت ماه در نشست خبری هفته فرهنگی اصفهان گفت: رهبر معظم انقلاب، اصفهان را شهری زنده ‌نامیده‌اند که تعبیری بسیار ارزنده و مناسب برای اصفهان است. تلاش شده تا برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان نیز متناسب با این تعبیر باشد و شور و سرزندگی را به شهروندان هدیه کند.

وی تصریح کرد: در هفته فرهنگی اصفهان ۳۵۰ برنامه در سطح مناطق و ۷۰ برنامه شاخص در سطح شهر برگزار می‌شود و برگزاری برنامه‌های ورزشی و پهلوانی در میدان امام(ره) نیز مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان بیان کرد: تلاش شده تا از ظرفیت هنرمندان شهر اصفهان در این ایام استفاده شود و حضور نوجوانان نیز در طراحی و اجرای برنامه‌ها پررنگ باشد.

وی  افزود: تلاش شده تا برنامه‌های این هفته بر هویت، شناسنامه و فرهنگ‌بومی اصفهان تمرکز داشته باشد و از ظرفیت هفته فرهنگی اصفهان به‌عنوان یک ویترین برای نمایش ظرفیت‌ها ‌و دستاوردهای اصفهان استفاده شود.

حیدری محله‌محوری و مشارکت مردمی در طراحی و اجرای برنامه‌ها را از مهم‌ترین رویکردهای هفته فرهنگی اصفهان دانست و افزود: با اجرای ۳۵۰ برنامه در مناطق مختلف، تلاش شده تا اقشار مختلف شهروندان مخاطب برنامه‌ها قرار گیرند.

 

سومین جشنواره نقاشی پوپک 

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان نیز اظهار کرد: سومین جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان و‌ نوجوانان اصفهان با نام پوپک به‌عنوان رویدادی شاخص، در این دوره با دریافت آثاری از ۹ هزار و ۳۳۲ شرکت‌کننده در حال برگزاری است که هزار و ۲۱۱ اثر از خارج و بیش از ۸ هزار اثر از داخل کشور به دبیرخانه این رویداد ارسال شده است. اختتامیه این جشنواره نیز روز ۹ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

میثم بکتاشیان افزود: بهره‌مندی اقشار مختلف شهروندان و گردشگران از برنامه‌های متنوع، از رویکردهای هفته فرهنگی اصفهان در این دوره است و اجرای ۲۵۰ تئاتر خیابانی در ۲۵ نقطه شهر، اجرای نمایش خیمه‌شب‌بازی در مدارس، روایت تاریخ شفاهی کسبه چهارباغ، برگزاری هفته فیلم اصفهان و برپایی نمایشگاه عروسک‌های اقوام و ملل از برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان خواهد بود.

او خاطرنشان کرد: برنامه‌های ورزش همگانی در قالب چهار رویداد بزرگ شامل ورزش پهلوانی، ورزش زورخانه‌ای، بازی چوگان و پیاده‌روی دسته‌جمعی در میدان امام(ره) از برنامه‌های شاخص شهری در هفته فرهنگی اصفهان است.

به گفته حیدری ، عرصه ناژوان به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری جذاب در اصفهان، در هفته فرهنگی اصفهان میزبان برنامه‌های متنوعی با موضوع سلامت خواهد بود.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اضافه کرد: توسعه گردشگری در شهر اصفهان، ویژه شهروندانی که دسترسی کمتری به جاذبه‌های گردشگری در مرکز شهر دارند نیز از رویکردهای مهم برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان است.

حیدری در پاسخ به سئوال خبرنگار سرمایه گستران در خصوص دعوت از خواهر خوانده ها در هفته اصفهان و استفاده از ظرفیت های خواهر خوانندگی پاسخ داد: بر اساس تفاهم نامه ها فرصت های خوبی برای شهروندان اصفهانی فراهم است که این موضوع از ۶ماه گذشته  در جلسات با شهردار مطرح  شده  است تا شهروندان شهر های خواهر خوانده بتوانند از فرصت ها و پتانسیل های خواهر خوانندگی برخوردار شوند.

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا