دسته‌بندی نشده

اخذ سند مالکیت موقوفه علی اکبر خان شهرستان برخوار به ارزش ۸۰۰ میلیارد ریال

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمود نصر اصفهانی اظهار داشت: با تلاش و پیگیری کارشناسان معاونت حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اسناد مالکیت موقوفه علی اکبر خان حسب الوصیه محمد رحیم (فضل آباد) در راستای حفاظت از موقوفات و اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش به نام موقوفه اخذ شد.

وی در ادامه افزود: این موقوفه در شهرستان برخوار واقع شده و مساحت اسناد اخذ شده ۳۹۲ هزار متر مربع است و ارزشی بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال برای این املاک برآورد شده است.

معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: از زحمات کلیه کارشناسان معاونت حقوقی و ثبتی و همچنین اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان که در این راستا همکاری لازم را انجام دادند تقدیر و تشکر می کنم.

**احیای موقوفه حسن آباد سمیرم توسط بخش خصوصی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمیرم گفت: موقوفه حسن آباد با سرمایه گذاری بالغ بر ۸ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی احیا و زمینه اشتغال ۱۲ نفر نیز در این موقوفه مهیا شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، امیر ارسلان جباری اظهار داشت: براساس قراردادی که توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمیرم با بخش خصوصی منعقد شده است موقوفه حسن آباد با هدف اجرای امینانه نیات واقف نیک اندیش آن احیا و به بهره برداری رسیده است.

وی در ادامه افزود: این موقوفه شامل ۱۲ هکتار زمین کشاورزی است که با سرمایه ای بالغ بر ۸ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی احیا شده و امسال با اجرای پروژه های انتقال آب و آبیاری تحت فشار زیر کشت سیب زمینی رفته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمیرم ادامه داد: با احیا و بهره برداری از این موقوفه برای ۲ نفر به صورت ثابت و ۱۰ نفر نیز به صورت فصلی اشتغال ایجاد شده است.

امیر ارسلان جباری در ادامه خاطر نشان شد: این موقوفه در تصرف بود که با پی گیری های به عمل آمده توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان و با حکم دادگاه خلع ید شد و اکنون نیز با احیای این موقوفه زمینه برای اجرای امینانه نیات واقف نیک اندیش آن مهیا شده است.

وی در ادامه یادآور شد: عواید حاصل از این موقوفه براساس وقف نامه ای که توسط واقف نیک اندیش آن تنظیم شده صرف خیرات و مبرات اهالی روستای حسین آباد از توابع شهرستان سمیرم می شود.

**اقامه نماز وحدت در امامزاده سلطان سید علی(ع) نایین

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نایین گفت: همزمان با دهه ولایت و به مناسبت هفته دولت نماز وحدت در جوار حرم مطهر امامزاده سلطان سید علی علیه السلام نایین اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، احمد جبلی اظهار داشت: براساس هماهنگی های انجام در راستای اجرای طرح ولایت علوی اکمال دین نبوی و همچنین به مناسبت هفته دولت  نماز وحدت در جوار حرم مطهر امامزاده سلطان سید علی علیه السلام نایین به امامت حجت السلام و المسلمین علی قمی مبلغ اعزامی از شهر مقدس قم و با حضور مسئولان و کارمندان ادارات شهرستان نایین اقامه شد.

وی در ادامه افزود: همچنین در این مراسم باشکوه و معنوی محمود جمالی فرماندار شهرستان نایین در سخنانی کوتاه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت و تبریک اعیاد قربان و غدیر و دهه ولایت به بیان عملکرد ادارات دولتی و پروژه های قابل بهره برداری در هفته دولت پرداخت.

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نایین ادامه داد: پس از اجرای این مراسم مزار شهدای‌ شهرستان با حضور کلیه حاضران غبار روبی و عطر افشانی شد.

احمد جبلی گفت: آستان مقدس امامزاده سلطان سیدعلی (علیه السلام) در شهرستان نایین و در مرکز شهر نایین واقع شده است.

**همایش بانوان ولایی در امامزاده سید نجم الدین(ع) خمینی شهر برگزار شد

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر گفت: همزمان با دهه ولایت و امامت و به مناسبت عید غدیرخم همایش بانوان ولایی در امامزاده سید نجم الدین(ع) خمینی شهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رضا ابراهیمی اظهار داشت: در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی و همچنین تبیین سیره اهل بیت(ع) با محوریت خانواده و با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و به مناسبت عید غدیرخم همایش بانوان ولایی در امامزاده سید نجم الدین(ع) خمینی شهر برگزار شد.

وی در ادامه افزود: این مراسم پس از اقامه نماز مغرب و عشاء روز پنجشنبه ۸ شهریور ماه همراه با سخنرانی و مولودی خوانی در جوار حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان برگزار شد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر ادامه داد: این همایش با همکاری بسیج خواهران، حوزه علمیه خواهران و مرکز فرهنگی قرآنی امامزاده سید نجم الدین(ع) خمینی شهر برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین رضا ابراهیمی گفت: آستان مقدس امامزاده سیدنجم الدین (علیه السلام) در شهرستان خمینی شهر، بخش مرکزی، شهر خمینی شهر و در خیابان شهید فهمیده واقع شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا