اخبار استان ها

افزایش ۱۲ برابری تعداد نیروها برای ساخت فاز جدید نیروگاه اتمی بوشهر

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران، محمد اسلامی، در مراسم آغاز عملیات اجرایی سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در منطقه تنگک شهر بوشهر اظهار کرد: طی وعده‌ای که به کارکنان انرژی اتمی به ویژه در بوشهر داده شد کل افراد فاقد مسکن از نعمت مسکن برخوردار شوند و این هدف‌گذاری با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بوده که فرمودند دانشجویان رشته انرژی هسته‌ای باید ۱۰ برابر شود، انجام می‌شود.

وی افزود: شهرک جدید گشایشی بزرگ برای مردم است که با همت استاندار بوشهر و همکاری و مشارکت سازمان انرژی اتمی و سازمان ملی زمین و مسکن این طرح آغاز می‌شود و سازمان انرژی اتمی جهت رفع دغدغه همکاران و خانواده‌هایشان مهم‌ترین معضل آن‌ها را برطرف می‌کند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه این زمین یک زمین ساحلی است و آماده‌سازی قابل ملاحظه‌ای دارد گفت: طرح شهرسازی ایجاد شده برگرفته از معماری اصیل و تاریخی شهر بوشهر است که با رعایت آن اقلیم و تراکم‌های متفاوت و با توجه به استفاده از ظرفیت نهضت ملی مسکن اسکان همکاران را در بوشهر پوشش دهیم.

اسلامی در خصوص طرح‌های دوم و سوم نیروگاهی بیان داشت: این طرح‌ها از سال ۹۵ آغاز شد که به دلایل گوناگونی فعالیت‌ها شکل نگرفته بود اما از سال ۱۴۰۰ تا الان ظرفیت فعال در سایت بوشهر ۱۲ برابر شده است، ۲۵۰ نفر در چند جبهه محدود فعالیت می‌کردند اما اکنون با فعالیت همه جبهه‌های واحدهای نیروگاه هسته‌ای بیش از سه هزار نفر در حال فعالیت هستند و تا قبل از پایان سال از پنج هزار نفر عبور می‌کند.

وی با بیان اینکه کشور یک نظام امنیتی و دفاعی قدرتمندی دارد، گفت: امنیت نیروگاه اتمی بوشهر صد در صد برقرار است و در کنار تسلط و اقتدار نیروهای مسلح، حفاظت و امنیت هسته‌ای هم در کنار این اعتبار برقرار است.

منبع: فارس

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا