اقتصاد کلان

۹ هزار واحد تولیدی راکد را احیا کرده‌ایم

– اخبار استانها –

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز جمعه در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان قم، با حضور در دفتر آیت‌الله ‌ناصر مکارم‌شیرازی با این مرجع معظم تقلید دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور در این دیدار با تبریک متقابل به آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی برای مناسبت‌های جاری و پیش‌رو، حضور در قم در سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و تجدید دیدار با مراجع عظام تقلید را توفیقی بزرگ برای خود دانست و گفت: ارتباط مستمر استاندار قم و مسئولان دولت با مراجع تقلید همواره مورد تاکید بنده بوده است.

رئیسی با بیان اینکه با وجود همه تلاش‌ها و توطئه‌های دشمنان، کشور در حال پیشرفت است و در عزم دولت برای تسریع و تداوم مسیر رفع مشکلات و توسعه کشور خللی پیش نیامده است، افزود: رشد تولید را محور رفع مشکلات و پیشرفت اقتصادی می‌دانیم و لذا با تلاش‌های شبانه‌روزی حدود ۹ هزار واحد تولیدی راکد را احیا کرده‌ایم. همچنین روند ساخت مسکن در کشور رونق گرفته که خود به عنوان یکی از پیشران‌های اقتصاد باعث رونق واحدهای صنعتی و خدماتی بسیاری شده است.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه دولت نسبت به رفاه و معیشت مردم حساس است، تصریح کرد: بنای ما بر این است که مسائل را به شکل میدانی و از نزدیک رصد کنیم؛ روش این دولت عبور از کنار مشکلات نیست بلکه نگاه ما حل مسائل است، فارغ از اینکه این مشکلات مربوط به کدام دولت و کدام دوره است. به عنوان مثال دیروز در جلسه پیگیری موضوعات ویژه تصمیمات ویژه‌ای برای تعیین تکلیف دو پروژه بزرگ اما بر زمین مانده قم یعنی منوریل و فرودگاه بین‌المللی اتخاذ شد.

تمام همت خود را برای مبارزه با فساد در تمامی لایه‌ها مصروف داشته‌ایم

رئیس جمهور در دیدار آیت‌الله جوادی آملی از اقدامات دولت برای توانمندسازی اقشار کمتر برخوردار و رفع فقر در عین حفظ کرامت مردم، کاهش نرخ بیکاری، افزایش تولید و کاهش فقر گزارشی ارائه کرد.

آیت‌الله رئیسی در این دیدار از اقدامات دولت برای توانمندسازی اقشار کمتر برخوردار و رفع فقر در عین حفظ کرامت مردم، کاهش نرخ بیکاری، افزایش تولید و کاهش فقر گزارشی ارائه کرد.

رئیس جمهور درباره عملکرد دولت در زمینه اجرای عدالت گفت: دولت تمام همت خود را برای مبارزه با فساد در تمامی لایه‌ها مصروف داشته‌ و در این رابطه اقدامات موثری انجام داده است.

 رئیسی همچنین ضمن تشریح اقدامات دولت در زمینه افزایش تولید در حوزه نفت و گاز خاطرنشان کرد: تدابیر اتخاذ شده در انجام عملیات وعده صادق، موجب هماهنگی حداکثری بین میدان، دیپلماسی و رسانه و تحقق کامل اهداف این عملیات شد و در نتیجه مردم نیز با هر سلیقه‌ای از این حرکت غرورآفرین تمجید کردند

منبع خبر : ایران اکونا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا