اخبار استان ها

واگذاری قانونی مراتع به عشایر نباید به تاخیر بیفتد

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از خراسان شمالی، احمد سعیدی امروز _ شنبه بیست و پنجم فروردین_ در شورای عشایر استان‌های خراسان شمالی، رضوی و گلستان اظهار کرد: دغدغه‌های مدیران متولی برای حل مشکلات جامعه عشایر ستودنی است.

وی افزود: در دولت سیزدهم برای رفع مشکلات عشایر ارزش قائل هستند.

رئیس سازمان بسیج عشایر دلیل انتخاب شعار سال را دغدغه مند بودن مقام معظم رهبری نسبت به اقتصاد و معیشت مردم عنوان کرد و گفت: برای کمک به حوزه اقتصاد عشایر، مشارکت مردم باید رقم بخورد.

سعیدی اظهار داشت: حل همه مشکلات عشایر تنها بر عهده سازمان عشایر کشور نیست بلکه همه سازمان‌ها، متولی هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مصوبات و کارگروه‌ها مشخص است اما این مصوبات باید پیگیری شود همچنین باید کارگروهی برای حل مشکلات زنان عشایر تشکیل شود.

محمد رضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست اظهار کرد: نقش مهم عشایر را در افزایش تولید در حوزه‌های صنایع دستی و گوشت و … باید درک کرد.

وی افزود: هدف گذاری ما بر موضوعات فرهنگی، آموزشی عشایر و منابع طبیعی است لذا تسریع در واگذاری‌های قانونی مراتع به عشایر نباید مشمول گذر زمان شود زیرا موضوع امنیت غذایی را به دنبال خواهد داشت.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مشکلات حوزه راه، آب، بهداشت و آموزش و پرورش، امنیت‌، خانه‌های بهداشت عشایری، همه باید مورد توجه قرار گیرد.

حسین نژاد، تدوین نظام نامه مشخص برای عشایر را مورد توجه و اهتمام جدی قرار داد و گفت: به صورت واقعی برای عشایر نظام نامه مشخصی تدوین شود چون عشایر انتظار دارند ما به عنوان دولت به آنها توجه خاص داشته باشیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا