پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

برگزاری “تور یک روزه شکستن شاخ غول”/برگزاری جلسه نقد و بررسی ردیف سازی آوازی مکتب اصفهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، کارگاه های هفتگی خانه کاریکاتور اصفهان به مباحث تخصصی پیرامون کاریکاتور می‌پردازد و کاریکاتوریست‌های اصفهانی را با تکنیک های جدید و روش های نوین در خلق کاریکاتور آشنا می‌سازد.

یکی از اهداف مهم این کارگاه‌ها آموزش تکنیک‌های اجرایی کارتون، تصویرسازی و روش های خلاقانه و… به اعضا و علاقه‌مندان می باشد.

در کارگاه این هفته که با عنوان « تور یک روزه شکستن شاخ غول » برگزار می‌شود، افروز رجایی (تصویرگر) به آموزش خلق کاراکتر با روشهای غیرمرسوم می پردازد.

کارگاه این هفته، ساعت ۱۷روزسه‌شنبه ۲۴ مردادماه ۹۶، در خانه هنرمندان اصفهان برگزار می‌شود.

**برگزاری جلسه نقد و بررسی ردیف سازی آوازی مکتب اصفهان

واحد موسیقی حوزه هنری استان اصفهان جلسه نقد و بررسی ردیف سازی و آوازی مکتب اصفهان را با حضور اساتید برجسته موسیقی در سینما سپاهان اصفهان برگزار می کند.

 این برنامه با حضور استادان سید نعمت الله ستوده، داریوش طلایی ، حسام الدین سراج، منصوراعظمی کیا و بابک خزایی در ساعت ۱۸ روز چهارشنبه ۲۵ مردادماه برگزار خواهد شد.

این برنامه به بررسی مجموعه آلبوم صوتی به همین نام ” ردیف سازی و آوازی مکتب اصفهان” می پردازد  که با همت استاد حسن منصوری ( نوازنده نی ) در حوزه هنری استان اصفهان تهیه شده و این مجموعه شامل بیش از ۱۰۰۰ دقیقه موسیقی است که در ۱۸ عدد  CDارائه شده است.

جلسه نقد و بررسی ردیف سازی آوازی مکتب اصفهان برای تمامی علاقه مندان موسیقی فاخر و سنتی در سینما سپاهان اصفهان برگزار می شود.

**برگزاری دومین نشست ماهانه واحد موسیقی حوزه هنری استان اصفهان

واحد موسیقی حوزه هنری استان اصفهان، دومین نشست تخصصی خود را با حضور اساتید برجسته موسیقی برگزار می کند.

در این نشست نیز به موضوع موسیقی ایران و قابلیت جهانی شدن آن پرداخته می شود.

استاد حسن منصوری با اشاره به استقبال از نخستین نشست ماهانه موسیقی که با همین موضوع برگزارشد گفت: در اولین جلسه نشست ماهانه واحد موسیقی حوزه هنری استان اصفهان که با حضور اساتید دانشگاه و پیشکسوتان موسیقی در میان جمعی از هنرمندان رشته های مختلف موسیقی برگزار شد امکان جهانی شدن موسیقی ایران نقد و بررسی شد و به دلیل گستردگی مباحث مطروحه، نیاز به ادامه این موضوع در دومین نشست تا رسیدن به نتیجه مطلوب دیده شد.

دومین نشست ماهانه واحد موسیقی نیز در ساعت ۹ صبح روز جمعه ۲۷ مرداد ماه با بررسی راه کارها و آسیب های جهانی شدن موسیقی ایران در خانه هنرمندان اصفهان برگزار خواهد شد.

**برگزاری نمایشگاه نقاشی فریده پسنده و نرگس چقاجردی

گالری نقش خانه حوزه هنری استان اصفهان، در هفته پایانی مردادماه شاهد برگزاری نمایشگاه نقاشی خانم ها فریده پسنده و نرگس چقاجردی خواهد بود.

 این نمایشگاه شامل ۳۵ اثر از آثار این دو هنرمند است که آخرین اثر آن در سال ۹۵ تولید شده است. هر دو این هنرمندان از مدرسین آموزش و پرورش بوده اند که سالها به آموزش نقاشی پرداخته اند.

آثار این نمایشگاه با تکنیک های اکریلیک و رنگ و روغن کار شده اند و این دو هنرمند در آثار خود سعی کرده اند که نمادهای سنتی ایرانی را به صورت انتزاعی کارکنند.

برخی از تابلوهای به نمایش درآمده در این نمایشگاه در اندازه ۶۰ در ۸۰ و برخی در اندازه ۴۰ در ۵۰ هستند .

نمایشگاه نقاشی فریده پسنده و نرگس چقاجردی در ساعت ۱۶ روز پنج شنبه ۲۶ مردادماه در گالری نقش خانه اصفهان افتتاح می شود و این نمایشگاه در ساعت ۱۰ صبح الی ۱۲ ظهر و ۱۶ الی ۱۹ شب ، تا روز سه شنبه ۳۱ مردادماه جهت بازدید عموم دایر است.

**به دیدن هنربداهه نوازی موسیقی ایرانی بروید

گروه موسیقی کهن با حمایت واحد موسیقی حوزه هنری استان اصفهان، به اجرای موسیقی سنتی ایرانی در تالارسوره می پردازد.

گروه موسیقی کهن در برنامه ای ویژه به اجرای موسیقی سنتی ادوار ایقایی (ریتم های موسیقیایی گذشته در ایران) می پردازد، در این برنامه ادوار موسیقی کهن توسط کامیار فانیان نوازنده سه تار و سجاد منصوری نوازنده تنبک به اجرا درمی‌آید.

پس از دوره ی نوین در موسیقی سنتی ادوار ایقایی تقریبا در موسیقی مهجور مانده است و در این اجرا سعی در احیای این فرهنگ کهن موسیقی خواهد شد.

این برنامه در ساعت ۲۰ پنج شنبه ۲۶ مردادماه در تالارسوره واقع در خیابان آمادگاه ، روبروی هتل عباسی برگزار می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا