اخبار استان هااصفهان

هجدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی در اصفهان برگزار می شود

 

 قاسم مصلحی  افزود: هجدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی در اصفهان ، قدیمی‌ترین و معتبرترین رویداد فن‌آوری و فن‌آفرینی کشور است،لذا در تلاش هستیم تا با حمایت و تشویق شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای حل مسائل و چالش‌های اساسی کشور گام برداریم.

وی تصریح کرد: در شهرک علمی و تحقیقاتی ۷۵۰ شرکت فناور و دانش‌بنیان و  ۹هزار و ۵۰۰ نفر شاغل در بخش‌ خصوصی مشغول به فعالیت هستند که درصد قابل توجهی از این افراد دارای تحصیلات بالایی هستند.

مصلحی به  اهداف جشنواره اشاره کرد وافزود:  شناسایی و معرفی واحدهای فناور و فن‌آفرینان موفق به سرمایه‌گذاران از اهداف اصلی جشنواره است که گامی بلند برای توسعه فناوری و شکوفایی اقتصاد ملی با حمایت از ایده‌های دانش بنیان و توان نخبگان کشور است.

مصلحی ادامه داد: رونق بخشیدن به کسب و کارهای فناورانه و دانش‌بنیان، تقویت مذاکرات دوجانبه  و سرمایه‌گذاری‌های کلان واقعی و آشنایی شرکت‌ها با روش‌های مختلف تامین مالی، توسعه اقتصاد دانش بنیان، تامین مالی و سرمایه‌گذاری در فناوری‌های مورد نیاز کشور از دیگر اهداف هجدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی است.

این مقام مسئول گفت: شرکت‌های استارتاپی، دانش‌بنیان و فناور، پارک‌های علم و فناوری، شرکت‌های رشد یافته مستقر در پارک‌های علم و فناوری، شرکت‌های نوپا در مراکز رشد، شرکت‌های صنعتی فناور، واحدهای تحقیق و توسعه، سرمایه‌گذاران خصوصی و دولتی، حامیان کارآفرینی و فناوری کشور مخاطبان جشنواره شیخ بهایی هستند.

مصلحی با اشاره به برگزاری هجدهمین دوره جشنواره شیخ بهایی در بخش‌های مختلف افزود: بخش مسابقه‌ای هجدهمین دوره جشنواره شیخ بهایی در دو بخش طراحان کسب و کار و فن‌آفرینی و تجاری‌سازی فناوری برگزار می‌شود و در طی آن استارت‌آپ‌ها، شرکت‌های نوپا و رشد یافته ایده‌های خود را به سرمایه‌گذاران معرفی می‌کنند.

وی   افزود:از سال گذشته تاکنون ۴۰ طرح با ۲۰۰ میلیارد تومان از طریق تامین‌مالی جمعی، تامین اعتبار شده‌اند.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه این جشنواره محلی برای گردهمایی اعضا و فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری است، گفت:این جشنواره ملی در دو بخش مسابقه‌ای طراحان کسب و کار و فن آفرینی و تجاری سازی فن آفرینی برگزار می‌شود.

ارسال  ۴۸۱ طرح از ۲۶ استان به هجدهمین جشنواره شیخ بهایی

در ادامه این نشست خبری دبیر هجدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی با اشاره به  ارسال ۴۸۱ طرح از ۲۶ استان برای جشنواره شیخ بهایی گفت: در این دوره نسبت به دوره هفدهم شاهد افزایش ۵۰ درصدی ارسال طرح‌ها هستیم.

سعید آجلی با اشاره به معرفی ۱۰ طرح نهایی در این دوره از جشنواره  بیان کرد: مهم‌ترین رویکرد در هجدهمین دوره جشنواره شیخ بهایی جذب سرمایه‌گذاری برای به ثمر رساندن این طرح‌ها است.

وی افزود: پس از دو مرحله داوری ۱۰۲ طرح به مرحله نیمه نهایی راه یافتند که از این تعداد ۳۹ شرکت در حوزه فن‌آفرینی و ۶۳ شرکت در حوزه کسب و کار هستند.

این مقام مسئول افزود: همچنین بازارچه طعم فناوری در زندگی (فروش محصولات روزانه شرکت‌ها) که شرکت‌ها محصولات فناورانه‌ای که مردم می‌توانند در زندگی روزمره از آن‌ها استفاده کنند را به نمایش می‌گذارند.

وی با اشاره به برگزاری هجدهمین دوره جشنواره شیخ بهایی در دو بخش مسابقه‌ای و غیر مسابقه‌ای گفت: طراحان کسب‌وکار» و فن آفرینی و تجاری‌سازی فناوری در بخش مسابقه‌ای با یکدیگر رقابت می‌کنند.

دبیر هجدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی ادامه داد: بخش طراحان کسب و کار شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌ها هستند که با طرح معرفی‌شده به جشنواره، کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کرده یا واحدهای تحقیق و توسعه شرکت‌ها و صنایعی هستند که با طرح معرفی‌شده به جشنواره قصد توسعه را دارند.

وی با بیان اینکه این دوره از رویداد، سه جایزه ویژه «فناوری صنعت‌ساز»، «مدیریت شهری» و «آب» نیز به برگزیدگان هر بخش اعطا می‌شود، گفت: در اولین دوره اعطای جایزه ویژه مدیریت شهری، طرح‌های برگزیده ارتباطت قوی‌تری با مجموعه مدیریت شهری پیدا کردند که برخی از آن‌ها به مرحله امضای قرداد نهایی نیز منجر شده است.

دبیر هجدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی در ارتباط با جوایز این دوره از جشنواره گفت: در بخش طراحان کسب و کار در نهایت سه ایده به عنوان طرح های برتر انتخاب می شوند که طرح اول مشمول ۱۵۰ میلیون تومان، طرح دوم ۱۰۰ میلیون تومان و طرح سوم ۷۵ میلیون تومان می شوند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا