پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

 برگزاری دومین دوره جلسات “فیلم نامه خوانی” در اصفهان/”ماز کوهستانی”؛ اولین مسابقه خانوادگی نقشه خوانی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، رییس دفتر تخصصی سینما با بیان این مطلب گفت: جلسات این دوره به صورت هفتگی سه شنبه ها برگزار می شود که اولین جلسه آن ۱۸ مهرماه است.

مصطفی حیدری اظهار داشت: جلسات بصورت نشست و گفتمان گروهی میان استاد و هنرجویان با حضور “سعید محسنی” برگزار می شود و همچنین در هر جلسه حداکثر دو فیلم نامه کوتاه خوانش و مورد نقد و ارزیابی قرار می گیرد.

وی افزود: در پایان دومین دوره نشست ها، در صورت تأیید استاد و شورای فیلم نامه دفتر، فیلم نامه های برگزیده جهت تولید از طرف سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان حمایت خواهند شد.

وی تصریح کرد: شرط لازم و اولیه دفتر تخصصی سینما برای حمایت از “تولید فیلم”، حضور در جلسات “فیلم نامه خوانی” و به دنبال آن خوانش، بازنویسی و تأیید فیلم نامه می باشد لذا در پایان دوره دوم، هنرجویان و نویسندگان محترم دو دوره، تا پایان بهمن ماه فرصت برای بازنویسی آثار خود خواهند داشت.

رییس دفتر تخصصی سینما ادامه داد: پس از ارائه و تأییدآثار توسط شورای کارشناسی دفتر تخصصی سینما سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان جهت حمایت از تولید آثار، حداکثر تا سقف ۵ میلیون تومان برای سال آینده مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: این جلسات از سوی دفتر تخصصی سینما سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان از ۱۸ مهرماه سه شنبه های هر هفته در محل کتابخانه مرکزی واقع در خیابان باغ گلدسته، طبقه زیرین کتابخانه برگزار می شود.

گفتنی است؛ برنامه و زمان بندی جلسات، از طریق کانال تلگرام دفتر تخصصی سینما سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان به آدرس https://t.me/cinema_esfahan اطلاع رسانی خواهد شد و شماره تماس جهت پاسخ به سوالات هنرجویان، ۳۲۲۳۹۹۳۷ است.

** “ماز کوهستانی”؛ اولین مسابقه خانوادگی نقشه خوانی

مسابقه ماز کوهستانی به عنوان اولین مسابقه خانوادگی نقشه خوانی به منظور ایجاد لحظاتی شاد و مهیج با خانواده، جمعه های هرهفته در کوه صفه برگزار می شود.

 رئیس دفتر تخصصی بازی و خانه خلاقیت با بیان این مطلب گفت: مسابقه ماز کوهستانی با محوریت جهت یابی جاده ای به منظور ایجاد نشاط و سلامت خانواده ها برنامه ریزی شده است.

صفیه سادات موسویان اظهار داشت: این مسابقه از سوی خانه خلاقیت و رستوران بازی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با مشارکت کمیته جهت یابی استان اصفهان از ۲۴ شهریورماه آغاز شده و تا ۲۸ مهرماه جمعه های هر هفته برگزار می شود.

وی افزود: خانواده ها با حضور در این مسابقه در ابتدا پس از دریافت نقشه توپوگرافی از منطقه طبیعی صفه با اعلام شروع داور و آموزش اولیه و شناخت علائم به سمت اهدافی که در نقشه مشخص شده حرکت می کنند.

وی تصریح کرد: یکی از مزایای این مسابقه زمان نداشتن ثابت است به گونه ای که خانواده ها از ۸ تا ۱۲ می توانند با حرکت در مسیر مشخص شده هم با نقاط مختلف تاریخی و تفریحی کوهستان صفه آشنا شوند و هم در ایستگاه های تعیین شده در مسیر از مطالب مفید و جذاب بهره ببرند.

رییس دفتر تخصصی بازی ادامه داد: ماز کوهستانی به عنوان یک مسابقه شهروندی به خانواده های شرکت کننده اطلاعات عمومی خوبی را ارائه می دهند.

موسویان خاطرنشان کرد: این مسابقه در هفته اول با حضور ۱۰۰ خانواده و هفته دوم با حضور ۴۰ خانواده برگزار شد که هر یک از خانواده ها با دریافت نقشه در این مسابقه شرکت می کنند.

گفتنی است؛ مسابقه ماز کوهستانی از ساعت ۸ تا ۱۲ ظهر در محل کوه تاریخی صفه اجرا می شود که علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره ۳۲۶۸۳۴۸۴ تماس حاصل کنند.

** مرکز اصفهان شناسی میزبان کارگاه های آموزشی”هنرهای سنتی”

هنرهای سنتی از یادرفته اصفهان در کارگاه های آموزشی مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان احیاء می شود.

این مرکز در راستای اهداف بلند مدت آموزشی خود در نیمه دوم سال ۹۶ با بهره گیری از محضر استادان برجسته و مطرح کشوری به برگزاری کارگاه هایی با عناوین و محتوای جدید اقدام کرده است.

نخستین کارگاه با حضور استاد منصور خادم خراسانی با عنوان کارگاه سطح یک لایه چینی در هنرهای سنتی اصفهان در روزهای ۱۰، ۱۲، ۱۵، ۱۷ و ۱۹ مهرماه از ساعت ۱۵ تا ۱۸ بعدازظهر برگزار می شود.

هنر لایه چینی از دوران صفوی در ایران و به وی‍ژه در شهر اصفهان، آنچنان رواج یافت که در کنار سایر هنرها مانند گچ‌بری، کشته‌بری، آیینه‌کاری، نقاشی مینیاتور در تزیینات وابسته به معماری خانه‌ها و کاخ‌های صفوی کاربرد فراوانی پیدا کرد

متقاضیان برای ثبت نام در این کارگاه یا دیگر کارگاه های آموزشی مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان می توانند به محل مرکز اصفهان شناسی واقع در خیابان استانداری، روبروی موزه هنرهای تزئینی مراجعه کرده و یا با تلفن ۳۲۲۴۵۱۸۴ داخلی ۱۵ تماس حاصل کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا