اخبار استان ها

برگزاری دومین دوره رقابت‌های طناب‌زنی نابینایان به مناسبت روز شیراز

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی انجمن ورزش‌های همگانی استان فارس، محمدرضا جعفری امروز_ جمعه سی‌ویکم فروردین_ در حاشیه برنامه صبحگاهی ورزش نابینایان و کم بینایان پارک آزادی شیراز با اشاره به اینکه ورزش همگانی در واقع ورزش در دسترس، ارزان و آسان است که اقشار مختلف بتوانند از آن بهره‌مند شوند، اظهار کرد: توسعه ورزش همگانی جامعه نابینایان و کم بینایان استان فارس برای اولین بار در کشور ایستگاه‌های ورزش‌های صبحگاهی و عصرگاهی ویژه نابینایان و کم بینایان به صورت آزمایشی در شهر شیراز با همکاری هیأت ورزش‌های همگانی استان فارس برگزار خواهد شد.

وی افزود: نگاه جدید به ورزش نابینایان و کم بینایان در انجمن ورزش‌های همگانی نابینایان و کم بینایان صورت گرفته و ورزش همگانی را در غالب مسابقات مجازی به خانه‌های نابینایان و کم بینایان آورده‌ایم و در کنار آن برنامه‌های جمعی و عمومی در نزدیک‌ترین پارک محله‌های محله با همکاری هیأت ورزش‌های همگانی استان فارس و در نزدیک‌ترین محل سکونت عزیزان نابینا و کم بینا برگزار می‌شود.

رئیس انجمن ورزش‌های همگانی هیئت ورزش‌های نابینایان و کم بینایان فارس تصریح کرد: در جلسات متعدد و برنامه ریزی این طرح برای اولین بار در کشور و برای توسعه ورزش نابینایان و کم بینایان در استان فارس اجرایی شده است و افراد نابینا و کم بینا می‌توانند در کنار مردم به سهولت و آسانی و رایگان برای ارتقای سلامت جسمی خود ورزش کنند.

جعفری ادامه داد: امروز در راستای توسعه این امر مهم در پارک آزادی شاهد این رویداد هستیم و نابینایان در کنار عموم ورزش می‌کنند که علاوه بر نشاط و شادابی باعث ایجاد انرژی مثبت و امیدواری در این عزیزان شاهد هستیم.

وی خاطر نشان کرد: فاصله گیری از فضای خانه و افسردگی‌هایی که غالب این عزیزان دارند، روحیه مشارکت اجتماعی، شناخت عموم مردم از مشکلات نابینایان و کم بینایان است و مهمترین مؤلفه جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و روانی خواهد بود.

رئیس انجمن ورزش‌های همگانی هیئت ورزش‌های نابینایان و کم بینایان فارس همچنین اضافه کرد: شهرداری‌ها از اعتبارات فرهنگی خوبی برخوردارند و می‌توانند در ورزش هم سرمایه گذاری کنند که نیاز به مجوز شورای شهر ندارد.

به گفته جعفری وظیفه شهرداری‌ها بهسازی و آماده سازی محیط و فضاها برای شهروندان است و شهرداری شیراز در این امر پیشرو است و بسیاری از معلولان، جانبازان و نابینایان پشت در پارک‌ها و دیگر اماکن عمومی به دلیل نبودن راه ویژه نمی‌مانند هرچند مشکلاتی وجود دارد و مشاوران مناسب سازی در شهرداری‌های یازده گانه شیراز در تحقق این امر می‌کوشند باید ضمن تسریع در این امر مهم نکات فنی و مناسب سازی را لحاظ کنند.

وی اظهار کرد: مطالعاتی که در حوزه نابینایان انجام شده حاکی از این است که در دیگر کشورها بویژه در مدارس، افراد نابینا کنار افراد سالم تحصیل می‌کنند و هرگز شکافی میان این افراد با سایر افراد جامعه ایجاد نمی‌شود.

رئیس انجمن ورزش‌های همگانی هیئت ورزش‌های نابینایان و کم بینایان فارس همچنین از برگزاری دومین دوره رقابت‌های طناب زنی به مناسبت روز شیراز در روز ۱۵ اردیبهشت خبر داد و افزود: کسانی که امکان حضور در برنامه حضوری را ندارند می‌توانند به صورت مجازی در این مسابقه شرکت نمایند.

جعفری ادامه داد: داشتن پوشش ورزشی مناسب همچنین کفش ورزشی الزامی است و اجرای ۳۰ ثانیه حرکت طناب زنی ساده جفت پا و تهیه کلیپ از سمت مقابل باید صورت پذیرد.

وی خاطر نشان کرد: مسابقه در کلاس B11 و و کلاس B11 و B13 برگزار می‌شود و رده‌های سنی زیر ۱۰ سال، ۱۱ تا ۲۰ سال، ۲۰ تا ۴۰ سال، بالای ۴۰ سال لحاظ خواهد شد.

رئیس انجمن ورزش‌های همگانی هیئت ورزش‌های نابینایان و کم بینایان فارس خاطر نشان کرد: شرکت کنندگان بایست نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، نام استان بر روی کلیپ درج کرد و به شماره تماس ۰۹۳۳۹۱۱۰۶۲۸ ارسال کنند که مهلت ارسال آثار تا تاریخ جمعه ۵ خرداد خواهد بود و به شش نفر برتر هدیه ارزنده اهدا خواهد شد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا