اخبار استان ها

پیشگیری از تغییر کاربری ۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی و باغات استان خوزستان

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از خوزستان و به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی دادگستری خوزستان، عیسی پور سلیمی در نشست با فرمانده یگان حفاظت امور اراضی کشور اظهار کرد: استان خوزستان مؤلفه‌های متعددی دارد که یکی از آن‌ها اراضی حاصلخیز و دیگری منابع آبی عظیمی است که در راستای توسعه پایدار و انتقال به نسل‌های آینده، باید در حفظ آنها کوشید.

وی افزود: طی سال‌های اخیر شاهد خرد کردن اراضی کشاورزی، فروش قطعات و تبدیل آن‌ها به باغ ویلا هستیم که این امر کشاورزی استان را با تهدید روبرو کرده است.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی در این خصوص جلسات متعددی را اعم از جلسات اصلی و فرعی و نیز به صورت موضوع محور برگزار کرده است.

پورسلیمی تصریح کرد: شهرستان‌هایی که بیشترین سطح اراضی کشاورزی مستعد تغییر کاربری را دارند باید شناسایی و اقدامات پیشگیرانه، در خصوص آن انجام شود. همچنین برای تسریع در اجرای احکام پرونده‌های مطرح در دادگستری‌ها نیز مراتب اعلام تا نظارت قضائی لازم برای تسریع در صدور و اجرای احکام آن‌ها، انجام شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته با اقدامات پیشگیرانه از تغییر کاربری چهار هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان و در دو ماهه امسال نیز از تغییر کاربری ۱۲۰ قطعه به مساحت ۱۵ هکتار از این اراضی پیشگیری شد، طی این مدت و با اجرای دستور قضائی دادستان‌ها در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی و باغات، ۶۹ مورد بنای غیرمجاز قلع و قمع شد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا