تکنولوژی

تجهیز تمامی شهرهای استان کرمان به فیبرنوری منازل تا پایان سال؛

دکتر حسین ساجدی فر در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون آخرین وضعیت پروژه فیبرنوری در این استان، اظهار کرد: استان کرمان به عنوان بزرگترین استان کشور، شامل ۸۴ شهر است که در پروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها تمامی شهرهای استان کرمان ابلاغ سازمان تنظیم را دریافت کردند و مقرر شد شرکت ‌های‌وب مجری این پروژه در استان کرمان باشند. قرارداد استان کرمان نهایی شده است و انشاالله در اردیبهشت ماه تجهیز کارگاه صورت خواهد گرفت و از ابتدای خرداد ماه فعالیت استان کرمان آغاز خواهد شد. پس از کرمان فعالیت سایر شهرها بلافاصله شروع خواهند شد و پیش بینی ما این است که تا پایان سال کل شهرهای استان کرمان به فیبر منازل مجهز و متصل شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان، گفت: در حال حاضر برخی از شهرهای استان کرمان تحت پوشش FTTH شرکت مخابرات ایران قرار دارند که تعداد قابل توجهی نیست. در استان کرمان برای اجرای این پروژه هماهنگی و همراهی بسیار خوبی وجود دارد که  امیدواریم با هدایت و پیگیری دکتر فداکار استاندار محترم و معاونین وی مشکلات برطرف خواهند شد و مردم خوب کرمان طعم شیرین این فناوری را بتوانند در امسال بچشند و این خدمت ماندگار دولت سیزدهم در استان کرمان باعث حل مشکلات ارتباطی شود و زیرساخت مناسبی برای رشد و توسعه اقتصاد دیجیتال فراهم شود.

وی، ادامه داد: در کنار صنایع بزرگ استان کرمان، فراهم کردن زیرساخت توسعه اقتصاد دیجیتال و رشد و گسترش کسب و کارهای کوچک و متوسط می‌تواند کرمان را به سمت توسعه پایدار هدایت کند و اجرای فیبر شهری یک گام محکم برای ادامه فعالیت این کسب و کارهای فناورانه است.

ساجدی فر، تاکید کرد: شرکت مخابرات ایران هم باید از این فضای رقابتی که در حال شکل گیری است استقبال کند و در یک فضای رقابتی با سایر ارائه دهندگان خدمات اینترنتی و ارتباطاتی به افزایش پوشش و کیفیت سرویس های خود اقدام کند، زیرا بوجود آمدن این فضای رقابتی در نهایت به نفع مردم است و اداره کل ارتباطات استان کرمان از همه ارائه دهندگان خدمات اینترنتی حمایت خواهد کرد و با توام توان در جهت ایجاد فضای رقابتی حرکت خواهد کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان پیرامون اقدامات این استان در راستای اجرای پروژه USO هم به خبرنگار سیتنا گفت: تامین ارتباط و اینترنت ۲۱۷ روستا، نصب و راه اندازی ۱۹ سایت جدید، تامین ارتباط و اینترنت ۴۹ روستا، ارتقا تکنولوژی ۵۴ سایت همراه اول، اتصال ۱۵۶ روستا به شبکه ملی اطلاعات، نصب و راه اندازی تعداد ۲۰ سایت۳G VSAT   اپراتور (های وب) در روستاهای صعب العبور و فاقد دید رادیویی جهت تامین ارتباط ۲۰ روستای فاقد دسترسی به شبکه های ارتباطی، راه اندازی ۹ سایت شهری همراه اول در هشت شهرستان، راه اندازی ۱۴ سایت شهری و روستایی ایرانسل در ۱۰ شهرستان و ارتقا ۴ سایت به تکنولوژی ۵G در استان کرمان از جمله اقدامات اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان تا کنون است.

ساجدی فر، بیان کرد: برای اتصال سایر روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان کرمان در سال ۱۴۰۲ که شامل بیش از ۵۰۰ روستا است، اقداماتی شامل پیگیری دریافت ابلاغ و طراحی ۲۲۵۰ کیلومتر فیبر جهت تامین و تقویت پهنای باند مسیرهای روستایی در شهرستان های استان و تامین ۶۴ نود شبکه انتقال جهت توسعه سایت‌های روستایی از محل منابع USO انجام گرفته است و انشاالله تا پایان سال جاری اجرای نزدیک به ۱۰۰ سایت ایرانسل (جدید) روستایی و ۱۵۰ سایت همراه اول (هم ارتقا هم سایت جدید) را با حمایت مهندس ایرج روحی، مشاور وزیر ارتباطات در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق روستایی و مجری طرح USO خواهیم داشت.

وی در خصوص فیبر بین شهری هم به سیتنا اعلام کرد: تأمین پروتکشن فیبر ۱۲ شهرستان استان کرمان که فاقد پروتکشن ارتباطی از طریق شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت مخابرات منطقه کرمان است، در حال پیگیری می‌باشد و این موضوع که تمامی شهرهای استان کرمان پروتکشن داشته باشند، بسیار حائز اهمیت است.

گفت‌وگو از فرزانه احمدی منش

منبع خبر : سیتنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا