تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

توصیه امام جمعه اصفهان برای تکمیل مرکز همایش های بین المللی و رونق گردشگری در تخت فولاد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با مدیران منطقه ۶ شهرداری اصفهان با اشاره به این که هر کاری برای زیبایی شهر و رفع معایب و کاستی های آن انجام شود، باز هم کم است گفت: ما باید به مردم رسیدگی کنیم و ملاک خدمت هیچ گاه نباید مادیات و میزان حقوق دریافتی باشد چرا که ملاک، میزان رضایتمندی مردم است. باید هوشیارانه عمل کنیم و در شرایط فعلی با خدمات خوب رضایت مردم را حاصل سازیم.

وی بر توجه ویژه به اهالی و ساکنان بافت های فرسوده همچون محله همت آباد تاکید کرد و گفت: تغییر بافت فرسوده و آبادی همت آباد، همت بلند می خواهد و امیدوارم هر چه زودتر شاهد یکنواخت سازی و توسعه شهری در این محله نیز باشیم. البته توجه داشته باشید خانه هایی که در بافت فرسوده طراحی و ساخته می شود متناسب با شأن افراد باشد تا مردم عزیز این مناطق نیز طعم خوب زندگی را بچشند. نکته دیگر این که زیباسازی شهر با نورپردازی های مهندسی شده، ایجاد فضای سبز با کاشت درختان و استفاده از چمن مصنوعی جهت صرفه جویی در آب می تواند برای شهروندان چشم نواز باشد.

آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر این که پروژه مرکز همایش های بین المللی باید بیشتر مورد توجه مسئولان باشد، گفت: از همه دستگاه ها می خواهم برای تکمیل این پروژه ملی از تمام توان خود استفاده کنند تا در آینده ای نزدیک شاهد بهره برداری از آن باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان از مدیران شهری خواست با طرح های نو و کارآمد در حوزه درآمدزایی در راستای توسعه شهر و خدمت به مردم گام بردارند.

وی ادامه داد: مجموعه تخت فولاد که در منطقه ۶ شهری اصفهان قرار گرفته است پس از قبرستان وادی السلام در نجف اشرف دومین قبرستان بزرگ جهان تشیع است و قطعا برای گردشگران جذابیت و ویژگی های منحصر به فردی دارد و با تقویت برنامه ریزی می توان علم ، هنر ، تدین ، خلوص و شجاعت مردان و زنانی که در این سرزمین آرمیده اند را به نسل های امروز و آینده معرفی کرد.

توجه به پیوست های فرهنگی در نوسازی همت آباد

مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان نیز در این دیدار، رضایتمندی شهروندان را اولویت اول مدیریت شهری در خط مقدم خدمت به مردم دانست و گفت: رضایتمندی شهروندان تنها با کار و تلاش مستمر در کنار برنامه ریزی دقیق با استفاده از علم ، فن آوری و تکنولوژی روز محقق می شود و این ایجاد رضایت در جامعه می تواند بهترین کمک ما به مردم عزیز و کشور باشد .

محمدرضا برکت اعلام کرد: در محدوده منطقه ۶ شهرداری اصفهان پروژه های بزرگی مانند مرکز همایش های بین المللی، مصلی بزرگ اصفهان، سالن اجتماعات گلستان شهدا و … وجود دارد که برای تکمیل آن ها نیاز به کار مجدانه، تلاش جهادی و تامین بودجه های لازم در زمان مناسب وجود دارد.

مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان با اعلام این که در صورت تامین اعتبار لازم تا پایان سال ۹۷ پروژه سالن بزرگ اجتماعات گلستان شهدا را تکمیل خواهیم کرد، گفت: طی تفاهم های انجام شده این پروژه می بایست با همکاری سه جانبه میان استانداری ، بنیاد شهید و شهرداری انجام شود که از آغاز پروژه تا به امروز شهرداری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال در این پروژه هزینه کرده است اما متاسفانه دو طرف دیگر هنوز سهم خود را تامین و تزریق نکرده اند و با توجه به این که برای تکمیل پروژه سالن بزرگ اجتماعات گلستان شهدا به مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است امیدواریم با توصیه های لازم، دو طرف دیگر تفاهم نامه در زمان مناسب به تعهدات خود عمل کنند تا بتوانیم این پروژه را به سرانجام برسانیم.

محمدرضا برکت پروژه مرکز همایش های بین المللی را یکی از ظرفیت های بزرگ و کارآمد استان اصفهان دانست و گفت: به طول انجامیدن این پروژه به دلیل تحقق نیافتن بودجه های دولتی بوده که طی رایزنی های انجام شده با سرمایه گذاران به دنبال جذب بیش از دو هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال آورده بخش خصوصی هستیم تا بتوانیم هتل ۵ ستاره و مجموعه های تجاری پروژه را تکمیل کرده و به بهره برداری برسانیم.

این مدیر شهری در خصوص مجموعه بزرگ فرهنگی، مذهبی تخت فولاد که در محدوده منطقه ۶ شهرداری اصفهان قرار داشته و یکی از ظرفیت های گردشگری و تاریخ مستند قرن های پیشین اصفهان است، گفت: از ابتدای سال تا به امروز بیش از ۱۵ هزار گردشگر که ۴۷ درصد آن ها جوانان بوده اند از مجموعه تخت فولاد و برنامه های فرهنگی انجام شده در آن دیدن کرده و با مشاهیر بزرگ دینی، هنری، علمی و علمای آرمیده در دل خاک این سرزمین آشنا شده اند.

برکت، نوسازی بافت فرسوده محله همت آباد را از دیگر اولویت های منطقه ۶ شهرداری اصفهان دانست و گفت: تمام تلاش خود را برای نوسازی این بافت انجام خواهیم داد و با ارائه طرح های تشویقی و تخفیف های شایان به مالکان و ساکنین این محله امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ بتوانیم شاهد ساخت بافت جدید و استاندارد در محله همت آباد باشیم. این در حالی است که در کنار همه فعالیت های عمرانی و ایجاد زیرساخت های لازم شهر، به پیوست های فرهنگی نیز توجه ویژه داریم تا در کنار تغییرات ساختاری شاهد ارتقاء سطح فرهنگ شهروندی نیز باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا