شهر و جامعهعناوین اخبار

حفظ قرآن کریم از راه دور امکان پذیر شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری اظهار داشت: ستاد حفظ مجازی در پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی افتتاح و در حال حاضر نیز مشغول فعالیت های خود می باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: استان اصفهان با تقدیم بیش از ۲۳ هزار شهید در طول دوران دفاع مقدس و همچنین با مردمانی متدین و ولایتمدار پس از تلاش های صورت گرفته شده از طریق اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اولین شعبه استانی مرکز حفظ مجازی قرآن کریم در کشور افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه افزود: در حال حاضر اساتید و کارشناسان مجرب قرآنی در این ستاد که در جوار بقعه متبرکه علامه مجلسی افتتاح شده است به کاربران و علاقمندان حفظ مجازی قرآن کریم آموزش های لازم را ارائه می دهند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری در ادامه بیان کرد: این مرکز با هدف و رویکرد تسهیل و تسریع روند حفظ قرآن کریم برای افرادی که امکان حضور در کلاس های حضوری را ندارند تشکیل شده است.

وی ادامه داد: مطابق با استانداردهای نوین آموزشی هر کاربر به مدت ۱۵ دقیقه در هر روز توسط کارشناسان و اساتید مجرب قرآنی آموزش داده می شود و تمرین هایی که از قبل انجام داده است ارزیابی و بررسی می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه گفت: افراد بالای ۱۱ سال که علاقمند هستند در این دوره شرکت نمایند می توانند به نشانی سایت این مرکز www.quranhesfz.ir مراجعه نمایند و پس از ثبت نام به صورت رایگان از خدمات این مرکز بهرمند شوند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری در ادامه خاطر نشان کرد: افراد شرکت کننده در این دوره پس از شرکت در آزمون شفاهی و آنلاین این مرکز در صورت کسب نمره قبولی از سازمان اوقاف و امور خیریه گواهی معتبر کسب می نمایند.

وی در ادامه به ظرفیت های این مرکز اشاره کرد و عنوان داشت: در حال حاضر این مرکز در دو شیفت کاری به علاقمندان و قرآن آموزان خدمات ارائه می نماید و همچنین زیر ساخت های لازم نیز جهت توسعه این مرکز به صورت سه شیفت دیده شده است که با گسترش کاربران این مرکز این مهم نیز محقق می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه بیان داشت: در حال حاضر نیز با توجه به مدت زمان محدودی که از زمان شروع به کار این مرکز می گذرد ۱۵۰۰ نفر کاربر و قرآن آموز از خدمات آن استفاده می کنند و با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته شده است در نظر داریم تا تعداد این افراد را به بیش از ۶ هزار نفر تا پایان سال جاری افزایش دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری در ادامه به مزیت این مرکز اشاره کرد و گفت: در واقع بارزترین ویژگی این مرکز این است که به صورت تلفنی قرآن آموزان از اساتید مجرب این مرکز استفاده می کنند و این خصوصیت باعث می شود تا حتی دورترین نقاط استان اصفهان که امکان برگزاری کلاس های قرآنی وجود ندارد اما از امکانات مخابراتی برخوردارند می توانند از خدمات این مرکز بهرمند شوند و این امر به منزله این است ما امکان آموزش قرآن کریم را توسط اساتید ممتاز قرآنی برای همه اقشار جامعه به صورت یکسان محیا کرده ایم.

وی در ادامه به برنامه های آینده مرکز اشاره کرد و افزود: طبق پیش بینی هایی که صورت گرفته شده به مرور زمان و برحسب گسترش کاربران و قرآن آموزان و همچنین نیازسنجی که صورت خواهد گرفت چند مرکز حفظ مجازی قرآن کریم نیز در قالب شعب این مرکز در برخی از شهرستان های استان اصفهان افتتاح و راه اندازی می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در پایان اظهار کرد: امیدواریم که این مرکز مورد استقبال روزافزون مردم مومن و ولایتمدار استان قرار بگیرد و همچنین افتتاح و راه اندازی مرکز حفظ مجازی قرآن کریم در جهت توسعه جامعه اسلامی گام موثری باشد و فعالیت این مرکز مورد تفضل و عنایت درگاه خداوند متعال و قرآن کریم نیز قرار گیرد.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا