اخبار استان ها

خاورمیانه جدید اسلامی شکل گرفته است/ خون شهدای غزه راه آزادی قدس را باز می‌کند

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کردستان، سردار سرلشکر سیدیحیی رحیم‌صفوی امروز _جمعه هفدهم فروردین_ در راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع مردم شهر سنندج با تمجید از حضور پرشمار مردم سنندج در راهپیمایی روز جهانی قدس، اظهار کرد: این حضور چشمگیر و ممتاز شما مردم ولایتمدار سنندج و کردستان در حقیقت لبیک گفتن به ندای حضرت امام راحل در نامیدن روز جهانی قدس در جمعه آخر ماه مبارک رمضان است که در سال ۱۳۵۸ برای حمایت و کمک به مردم مسلمان مظلوم فلسطین برای دفاع و آزادی سرزمینشان و احقاق حق زندگی کردن در خانه و کاشانه‌شان تعیین کردند.

وی پیام راهپیمایی میلیونی مردم با غیرت صدها شهر ایران و مردم آزادی‌خواه ده‌ها کشور جهان را ضرورت اجرای آتش بس فوری مصوبه شورای امنیت سازمان ملل دانست و افزود: قطع کشتار وحشیانه زنان و کودکان فلسطین و باز کردن مرزها برای رساندن آب و غذا و دارو به جمعیت دو میلیونی گرسنه و مجروح غزه یک مطالبه فراگیر در روز جهانی قدس است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تأکید کرد: راهپیمایی روز جهانی قدس امسال مردم حق طلب و شجاع ایران، گفتمانی قدرت‌بخش در حمایت از نیروهای جبهه مقاومت از شرق مدیترانه و شمال آفریقا تا دریای سرخ و خلیج فارس و غرب آسیا بلکه جهان اسلام است.

سرلشکر صفوی با اشاره به اقدامات جبهه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی پس از جنگ غزه، خاطرنشان کرد: هم اکنون جبهه مقاومت و رزمندگان شجاع آن در لبنان، عراق، سوریه و یمن به حمایت از مظلومان فلسطین وارد صحنه نبرد غافلگیرانه و غیرمنتظره‌ای علیه صهیونیست‌های جنایتکار و کودک کش شده‌اند.

وی در تشریح تفاوت روز قدس امسال با سال‌های گذشته گفت: روز قدس امسال در محیط منطقه‌ای و بین‌المللی نسبت به گذشته کاملاً متفاوت برگزار می‌شود.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: اولین و مهم‌ترین آن غافلگیر شدن سیستم اطلاعاتی و نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی از شروع و تداوم عملیات طوفان الاقصی است.

سرلشکر صفوی شکست طرح‌های ایجاد خاورمیانه بزرگ، طرح ابراهیم و آشکار کردن روابط با کشورهای عربی و طراحی کریدورهای ترانزیتی اقتصادی از امارات متحده عربی و عربستان تا رژیم صهیونیستی و مدیترانه از از دیگر تفاوت‌ها اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی هم اکنون در طولانی‌ترین جنگ طی بیش از ۷۵ سال عمر ننگینش به‌سر می‌برد، اضافه کرد: جنگ‌های کلاسیک این رژیم از سال ۱۹۴۸ تا ۲۰۰۰ با کشورها و دولت‌های مصر، سوریه و اردن چند روز بیشتر طول نمی‌کشید و در عملیات‌های نامحدود و جنگ‌های غیرکلاسیک با حز الله لبنان و فلسطینیان بعد از سال ۲۰۰۰ که ۳۳ روز تا ۵۰ تا روز به طول انجامید.

صفوی با بیان اینکه این جنگ بیش از ۱۸۰ روز یعنی ۶ ماه طول کشیده است، گفت: جنگ کنونی تبدیل به یک جنگ فرسایشی و ناامنی طولانی برای این رژیم جنایتکار و ارتش اشغالگران صهیونیست در این سرزمین شده است.

وی ادامه داد: این در شرایطی است که اهداف نتانیاهو نخست وزیر تروریست و کودک‌کش که گفته بود دو هدف اصلی‌اش نابودی جنبش حماس در غزه و آزادی گروگان‌ها است، محقق نشده و در نتیجه راهبرد سیاسی نظامی این رژیم خونخوار، پلید و گرگ صفت شکست خورده است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به شکست رژیم صهیونیستی در افکار عمومی ملت‌ها حتی کشورهای اروپایی و آمریکایی گفت: آنها به خاطر نسل کشی و حملات به مردم غیرنظامی و تخریب تمامی خانه‌ها، زیرساخت‌ها و حتی بیمارستان‌ها و حمله به نیروهای امدادگر بین‌المللی و خبرنگاران و ایجاد قحطی و گرسنگی و نرساندن آب، غذا و دارو به دو میلیون جمعیت و باز نکردن مرزها برای ورود صدها تن مواد غذایی و دارویی که پشت مرزها انباشته شده است، تحت فشار شدید افکار عمومی هستند.

سرلشکر صفوی یکی دیگر از مهم‌ترین تفاوت‌ها و خصوصیات غیرقابل تصور برای آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها را فعال شدن جبهه‌های متعدد علیه خودشان دانست و اظهار کرد: یکی از این جبهه‌های هجومی از انصارالله یمن و فرمانده کل مبارزان یمنی یعنی سید عبدالملک بدرالدین الحوثی فرزند شجاع روحانی بزرگ شیعه زیدی سید بدرالدین الحوثی و برادر شهید سید یحیی بدرالدین در سال ۲۰۰۴ که به دست ارتش سابق یمن شهید شد، است.

این خبر تکمیل می‌شود…

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا