اخبار استان هااصفهان

رعایت شاخص های زیست محیطی در باغ رضوان اصفهان

علی حاجیان در روز ۱۸ اردیبهشت ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، به‌مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس باغ رضوان  با تاکید بر رعایت شاخص های زیست محیطی در باغ رضوان اصفهان افزود: ۵۰ هکتار  فضای سبز باغ رضوانر  از طریق سیستم هوشمند سازی آبیاری می شود .  باغ رضوان با ۱۶۰ هکتار فضای سبز و ۱۲۲ هزار درخت ‌و درختچه، از مهم‌ترین ریه‌های تنفسی شرق شهر اصفهان به‌شمار می‌رود.

وی افزود: ١۴۶ دوربین مدار بسته و ١٢ دوربین تردد شمار خودرو در این مجموعه نصب است و از طرف دیگر پایشگرهای تاسیسات فنی و ارسال پیام به تکنسین‌ها هنگام خرابی با هدف جلوگیری از اتلاف انرژی نصب کرده‌ایم.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های اصفهان بیان کرد : دفن متوفیان در آرامستان‌های محلی در غرب این کلانشهر (مانند محله‌های دستگرد و رهنان) بصورت اصولی و با نظارت ما و تایید مرکز بهداشت انجام می‌شود.

حاجیان اظهار کرد: شماره تماس ۱۵۳۰ به صورت شبانه‌روزی آماده  پاسخ به سوالات، راهنمایی خانواده‌ها و همچنین اعزام خودرو حمل متوفیان  است.

وی با اشاره به وجود سگ‌های بدون صاحب در باغ رضوان تصریح کرد: علت آن وجود مرکز نگهداری حیوانات آسیب دیده و بی سرپرست در نزدیکی این مجموعه است و در این ارتباط موضوع را با معاونت خدمات شهری پیگیری می‌کنیم، بطور کلی شماری از افراد از حیوانات می‌ترسند اما دسته‌ای دیگر حامی و غذارسان آنها هستند و این تضاد و تسلسل همواره وجود داشته است.

او افزود: طی دو سال گذشته، روند کفن و دفن در باغ رضوان تغییر کرد و در زمینه رعایت شرعیات و احکام کفن و دفن، رتبه نخست کشور را در میان آرامستان‌ها کسب نمودیم. در زمینه توسعه و هوشمندسازی نیز پروژه‌هایی همچون هوشمندسازی آبیاری ۵۰ هکتار از فضای سبز در آن اجرا شد.

 

او اضافه کرد: ساخت نمازخانه به‌وسعت ۲۰۰ متر و چندین چشمه سرویس بهداشتی در فاز سوم و مانیتورینگ تاسیسات و‌ دوربین‌های مداربسته با هدف تامین ایمنی محیط و نظارت مستمر، از دیگر پروژه‌های حوزه توسعه و هوشمندسازی است.

تامین ۴۵ درصد برق مصرفی با نصب پنل خورشیدی

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان ساخت منبع ۵۵ هزار مترمکعبی آب در باغ رضوان را از مهم‌ترین پروژه‌های سازمان آرامستان‌ها در حوزه محیط زیست و انرژی دانست و گفت: با اجرای این پروژه به‌راحتی قادر به آبرسانی به سایر بخش‌ها خواهیم بود.

او ادامه داد: استحصال آب‌های سطحی از دیگر پرو‌ژه‌های اجرا شده‌ در باغ رضوان است که با اجرای آن قادریم تمامی آب ناشی از نزولات جوی را در استخرهای بزرگ ذخیره کنیم.

حاجیان با اعلام اینکه نصب پنل‌های خورشیدی با ظرفیت تولید ۵۵۰ کیلووات برق در باغ رضوان، از ‌دیگر پروژه‌های سازمان است، خاطرنشان کرد: این پنل ها حدود ۴۵ درصد مصرف برق باغ رضوان را تامین می‌کند.

کاشت ۴۰۰ هزار نهال در باغ رضوان در راستای مسئولیت اجتماعی 

 

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان در ادامه اظهار کرد: تاکنون موفق به کاشت و تولید ۴۰۰ هزار نهال در باغ رضوان و انتقال آن‌ها به سایر نقاط شهر شده‌ایم که اقدامی بسیار قابل‌توجه در حوزه محیط زیست به‌شمار می‌رود.همچنین با مشارکت بخش خصوصی پمپ بنزین در باغ رضوان از ابتدای سال جاری  فعال شده است.

حاحیان بیان کرد:  «ترویج یاد معاد» از اهداف مورد نظر در این دوره مدیریت سازمان آرامستان‌ها بوده است،

وی افزود: در این زمینه نسبت به ساخت فیلم کوتاه، ساخت و پخش برنامه تلویزیونی «واقعه»، تالیف چندین کتاب با رویکردهای مختلف درباره باغ رضوان، تولید پادکست و اجرای نمایش اقدام کرده ایم.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با اشاره به راه‌اندازی سامانه پرداخت خیرات و نذورات در باغ رضوان گفت: صرف خیرات در موارد مورد نیاز در شهر و احداث یک محوطه بازی در منطقه دو توسط خیرین از اقدامات سازمان در زمینه توسعه فرهنگ خیرات و‌ نذورات بوده است.

 

 

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا