اخبار استان ها

آمادگی بوستان‌های مشهد برای میزبانی از شهروندان

علی نجفی در گفتگویی اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی حضور گسترده شهروندان برای گذران اوقات فراغت در طبیعت و بوستان‌های شهری، بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با مناطق سیزده‌گانه شهر مشهد مقرر شده است شرایط مطلوبی برای ارائه خدمات به شهروندان و میزبانی از آنان در روزهای دوازدهم و سیزدهم فرودین‌ماه، از افطار تا سحر در بوستان‌های شهری انجام شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت حفظ ایمنی شهروندان در این ایام، نیروهای آتش‌نشانی از ساعت ۱۶ روز دوازدهم فروردین تا ساعت ۴:۳۰ روز چهاردهم فرودین به صورت مستمر و آماده‌باش در نقاط پرتردد حضوری فعال خواهند داشت.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد تصریح کرد: در این بازه زمانی، پیش‌بینی‌های لازم برای تأمین روزانه آب آشامیدنی مورد نیاز شهروندان به صورت استقرار ۲۰ خودروی تأمین آب معدنی و استقرار روزانه ۲۶ تانکر آب غیرشرب نیز در بازه زمانی افطار تا سحر، صورت پذیرفته است.

وی اظهار کرد: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته در این ایام سرویس‌های بهداشتی بوستان‌ها به طور کامل فعال است و با توجه به شناسایی مکان‌های پرخطر و حادثه‌خیز، از حضور شهروندان در این نقاط ممانعت به عمل خواهد آمد.

نجفی گفت: در این ایام استقرار و نصب چادر در سطح بوستان‌ها و سطح شهر همچنین ورود خودرو به اراضی کمربند سبز جنوبی، کمربند سبز شمالی و اراضی کمپوست، مجاور آرامگاه خواجه اباصلت نیز ممنوع است.

وی خاطرنشان کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود از برافروختن آتش در سطح معابر و فضای سبز شهری به جز محل‌های مجاز و اتراق روی سطوح فضای سبز خودداری کنند تا در روز طبیعت آسیب‌های احتمالی به محیط طبیعی شهری به حداقل برسد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا