پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

رونمایی از کارت شهروندی یزد با مزیت های ویژه و رونمایی از سامانه شهر بین یا چشم شهر

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازمدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری یزد با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، استاندار، اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار یزد و رئیس دانشگاه یزد در ساختمان شهرداری مرکزی، از طرح کارت شهروندی یزد که به صورت منحصر به فرد دارای دو مزیت ارتباطی آنلاین ـ آفلاین و امتیازی ـ اعتباری می باشد رونمایی شد.

مزیت ارتباطی آنلاین ـ آفلاین کارت شهروندی این امکان را به دارندگان آن می دهد که علاوه بر قابلیت معمول آفلاین، از طریق سامانه آنلاین متصل به کارت نیز در هر زمان، از موجودی و صورت حساب خود با خبر شوند. علاوه بر این مدیران سامانه قادرند، آخرین گزارش ها را به صورت آنلاین در اختیار داشته باشند.

همچنین مزیت امتیازی ـ اعتباری این کارت به گونه ای است که به شهروندان در ازای انجام برخی امور فرهنگی و اجتماعی، امتیاز اختصاص می یابد که در حساب کارت شهروندی ثبت می شود و شهروند قادر است امتیاز کسب شده را در خدمات تعریف شده مصرف نماید.

خاطرنشان اینکه کارت شهروندی زیرساختی سخت افزاری و نرم افزاری، با پشتوانه بانکی است که شهروند می تواند به وسیله استفاده از کارت و سامانه آنلاین متصل به آن، از خدمات موجود در بستری جامع استفاده نماید.

کارت شهروندی، به عنوان بستری امن، سریع، قابل اطمینان و منعطف در راستای ارائه خدمات نوین شهری و به منظور رفاه عمومی شهروندان طراحی شده که شهروند قادر است به وسیله آن از مجموعه متنوعی از خدمات شهری به صورت یکپارچه استفاده کرده و در زمان و هزینه های جاری خود صرفه جویی کند.

از طریق این کارت می توان تمامی پرداخت های خرد شهری اعم از هزینه تاکسی، اتوبوس، اماکن تفریحی عمومی، پارکینگ های شهری و… را بدون نیاز به پول نقد پرداخت کرد.

همچنین کارت شهروندی یزد قادر به ارائه خدمات متنوعی در حوزه های شهرداری، بهداشت و درمان، میراث فرهنگی و صنایع دستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و وزارت علوم می باشد.

**رونمایی از سامانه شهر بین یا چشم شهر
سامانه شهربین یا چشم شهر با قابلیت ها و مزایای گوناگون در حوزه های مختلف مدیریت شهری، از سوی شهرداری یزد رونمایی شد.

 سامانه مدیریت شهری شهربین یا چشم شهر که در سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به یزد مورد بهره برداری قرار گرفت، این امکان را دارد که در حوزه های مختلف مدیریت شهری مثل فنی و عمرانی، حمل و نقل و ترافیک، مدیریت پسماند، زیباسازی، فرهنگی و اجتماعی، خدمات شهری و… مورد استفاده قرار گیرد.

در سامانه شهربین یا چشم شهر پس از اخذ نظرات مردمی نسبت به مسائل شهری، فرآیندهای متعددی رخ می دهد که از آن جمله می توان به گزارش گیری مدیریتی، ارزیابی و صحت سنجی نظرات گرفته شده، رتبه بندی افراد شرکت کننده و… اشاره کرد.

در این سامانه افراد با ایجاد حساب کاربری مختص خود، به فعالیت های تعریف شده پرداخته و متناظر با میزان فعالیت خود، امتیازهایی کسب نموده که بنابر مشوق های در نظر گرفته شده می توان کاربران را به فعالیت بیشتر در سامانه ترغیب کرد.

امکان تهیه پرونده های صوتی و تصویری از مسأله مورد نظر به همراه امکان تشریح آن مسأله، الصاق مشخصات مکانی با توجه به GPS دستگاه به طور مستقیم در هر گزارش، امکان ثبت گزارش در سامانه بدون ثبت اطلاعات هویتی به منظور افزایش مشارکت، امکان مشاهده، ثبت نظرات و آرای همه کاربران بر روی گزارش های ثبت شده در سامانه، نمایش وضعیت و مراحل پیگیری هر گزارش( درحال پیگیری بودن یا اتمام پیگیری) و امکان نمایش تمامی گزارش های ارسالی بر روی نقشه توسط همه کاربران قابیلت هایی است که سامانه شهربین دارا می باشد.

همچنین تسهیل در گسترش دولت الکترونیک، توانمندسازی شهروندان در ساختن شهری بهتر و مشارکت عمومی در مسائل شهری، ذخیـره وقت و انرژی پرسنل شهرداری ها با استفاده از بستر IT، دقت مکان یابی توسطGPS و تسهیل در یافتن محل گزارش توسط کارگران شهرداری، فایل های تصویری و یا صوتی ضمیمه گزارش به منظور کاهش تعداد پیام های بی اساس یا اشتباه، امکان طبقه بندی و یا جدا کردن آسان نوع گزارش های ارسالی، جمع آوری سرمایه های نقدی مردم جهت اجرای پروژه های شهری و حتی با پیشنهاد خود آن ها و امکان اجرای تحلیل های جغرافیایی گوناگون از قبیل تعداد ارسال گزارش هایی از یک نوع مشخص در منطقه ای معین از جمله مزایای سامانه شهربین است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا