اخبار استان ها

ساختمان خیرساز اورژانس شهر یان‌چشمه تکمیل شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، محمود بهارلویی امروز _سه‌شنبه بیست‌ودوم فروردین‌ماه_ در نشست با رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: احداث بیمارستان در مرکز شهرستان بن با توجه به بعد مسافت (از روستای آزادگان تا بیمارستان کاشانی نزدیک به ۸۰ کیلومتر) از اولویت مطالبات مردم شهرستان بن است.

وی افزود: با توجه به اینکه یک خیر نیز اعلام آمادگی کرده است، درخواست می‌شود برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد و موضوع در اولویت کار دانشگاه علوم پزشکی استان باشد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: تکمیل ساختمان خیرساز مرکز اورژانس شهر یان‌چشمه و احداث و راه‌اندازی اورژانس جاده‌ای روستای بارده جهت خدمات‌رسانی به مردم و مسافران توریستی باید تسریع شود.

وی با اشاره به لزوم استقرار پزشک به صورت شبانه‌روزی در خانه بهداشت خیرساز مرکز بخش شیدا تصریح کرد: انتظار می‌رود مصوبه سفر ریاست‌جمهوری مبنی بر احداث بیمارستان چند تخت خوابی و کلینیک تخصصی در مرکز شهرستان بن پیگیری شود.

بهارلویی با اشاره به نبود دستگاه سونوگرافی، کارشناس رادیولوژی و آزمایشگاه مرکزی دولتی در شهرستان بن و دریافت مجوز برای استقرار دستگاه دیالیز افزود: تخصیص امکانات به مراکز درمانی شهرستانی باعث کاهش مراجعه مردم به مراکز درمانی استان می‌شود.

وی درخواست ایجاد خانه سلامت در مرکز توریستی شیدا را مطرح کرد و گفت: برای اجرای این طرح شورای اسلامی شهرستان آمادگی واگذاری زمین به علوم پزشکی را دارد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: حضور دندانپزشک ماهر در شهر یان‌چشمه (مرکز بخش شیدا) و دریافت مجوز ساختمان مرکز مشاوره شهرستان بن از جمله مطالبه مردم این منطقه است.

وی با بیان اینکه بیماران پیوندی در استان جهت تأمین دارو و انجام آزمایش مشکلات شدیدی دارند، تاکید کرد: تأمین تجهیزات جهت انجام آزمایش تاکرولیموس بیماران پیوندی در استان برای جلوگیری از مراجعه بیماران به استان‌های دیگر و جلوگیری از تحمیل هزینه‌های زیاد و سنگین برای بیماران باید در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار گیرد.

بهارلویی اظهار کرد: تلاش برای جبران خسارت‌های ناشی از این سیل به راه‌های روستایی و تأسیسات زیربنایی همچون جاده‌ها، پل‌ها، کانال‌های کشاورزی و مسیل‌ها از مهم‌ترین خواسته‌های مردم به‌شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر شهرداری‌های شهرستان بن با کمبود ماشین‌آلات مواجه هستند و درآمد آنها بسیار محدود است و پاسخگوی هزینه‌های شهر نیست، لذا روند توسعه به کندی انجام می‌شود که این امر در نهایت موجب زیان مردم شهر خواهد شد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا