اخبار استان ها

سفرهای اربعین از اصفهان زودتر از سایر استانها آغاز می‌شود/ تامین ناوگان با کمک صنایع

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، از اصفهان، محمدعلی صلواتی در جلسه کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین حسینی(ع) در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان، اظهار کرد: با توجه به کمبود ناوگان اتوبوسی فعال در بخش جاده‌ای، همکاری صنایع بزرگ استان همانند سال‌های گذشته در تامین ناوگان مورد نیاز ضروری است.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری مستمر جلسه‌های کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین حسینی(ع) ادامه داد: این جلسه‌ها به‌منظور همفکری، هم‌اندیشی و ارائه خدمات بهتر به مسافران، زودتر از موعد و با فاصله حدود چهار ماه تا اربعین حسینی آغاز شد تا دستیابی به اهداف مورد نظر، تسهیل شود.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان اظهار داشت: همه دستگاه‌ها و بخش‌های فعال در بحث حمل‌ و نقل اربعین باید ضمن آسیب شناسی اقدام‌های سال‌های گذشته، پیشنهادهای راهگشا برای خدمات‌رسانی بهتر به عاشقان حسینی(ع) ارائه کنند.

صلواتی با بیان اینکه کمتر از چهار ماه تا آغاز سفرهای اربعین باقیمانده است، اضافه کرد: شور و اشتیاق زائران هر سال برای حضور در این سفر معنوی افزایش پیدا می‌کند و سفرهای اربعین از اصفهان نیز زودتر از سایر استان‌ها آغاز می‌شود.

بیش از ۱۵ درصد اعزام‌ها در سال گذشته به استان اصفهان اختصاص داشت

وی با اشاره به اینکه اعزام زائران از اصفهان از ۲۰ روز مانده به اربعین آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: کمتر از ۱۰ درصد زائران اربعین کشور در سال گذشته اصفهانی بودند اما در زمینه اعزام‌ زائران از طریق ناوگان عمومی با اعزام بیش از ۱۵۰ هزار زائر بوسیله بیش از پنج هزار سفر ناوگان، بیش از ۱۵ درصد اعزام‌ها به استان اصفهان اختصاص داشت که نشانه حجم قابل توجه خدمات‌دهی ناوگان عمومی به زائران اصفهانی در قیاس با سایر استان‌هاست.

وی بیان کرد: اعزام زائران در سال گذشته نسبت به ۱۴۰۱ حدود ۲۵ درصد افزایش داشت که به همین دلیل باید در سال جاری نیز آمادگی و تمهیدات لازم برای سهولت سفرهای اربعین اندیشیده و همه ظرفیت‌های استان برای پیشبرد اهداف بکارگیری شود.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اصفهان اضافه کرد: به‌منظور تامین شرایط حمل‌ و نقل عمومی مناسب برای سفرهای اربعین، عمده کار بر عهده ناوگان‌های اتوبوسی است و پس از آن از سایر ظرفیت‌ها نظیر مینی‌بوس، ون و سواری استفاده می شود حتی سال گذشته در مرز مهران نیز جایگاه ویژه‌ای برای تاکسی های اینترنتی در نظر گرفته شد.

اهمیت تامین سوخت ناوگان حمل و نقل برای سفرهای اربعین

صلواتی با اشاره به اهمیت تامین سوخت ناوگان حمل و نقل برای سفرهای اربعین، گفت: برنامه‌ریزی و هماهنگی‌ لازم با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی برای جلوگیری از بروز مشکل در طول سفرها در حال انجام است.

منبع خبر : خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا